Annons:
Etikettövrigt
Läst 2394 ggr
gun92884
2010-12-17 01:42

... suck ... behover tips om gallring ...

Hur bär ni er åt när ni måste gallra bland era böcker? Jag har nu en hel ny vagg med inbyggda hyllor som lades till nar vi byggde om vart kok och gardenrum detta ar … dit ska mina konstbocker och resten tas nog upp av biografier och annat non-fiction. Det varsta ar att jag ar bocker overallt och det finns fortfarande inte plats for allt … hur bar man sig at att skilja sig fran sin skatt? Min smak ar eklektik, och for mig ar det som att saga Sesame Oppna Dig nar jag oppnar dorren till mitt kontor/studio dar jag har bocker hogt och lagt … likasa nar jag ser de fyllda bokhyllorna i vart familjerum pa nedre vaningen … Jean-Pierre kanner inte samma lycka och vill att jag ska gallra …

Annons:
Effie
2010-12-17 07:57
#1

Det är svårt. Jag rensar då och då, ibland bara sådant jag inte har någon närmare relation till, ibland hårdare. Den hårdare gallringen händer det att jag ångrar. Och då rensar jag ändå för min egen skull, på mitt eget initiativ.

Flyttkartonger i förrådet, kanske?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

gun92884
2010-12-17 13:08
#2

#1

Flyttkartonger :0) … vi har flyttat genom arbete flera ganger har i Staterna, och flyttpersonalen nar de har kommit for att ta inventarie har haft samma reaktion varje gang; ALLA bocker???

Det ar just for att undvika att oka pa redan existerande flyttkartonger som jag nu ska forsoka bli av med litet bocker. Jag koper ofta online och haromdagen visade det sig att boken kom fran ett co-op i New York City som hjalper the AIDS/HIV community genom att ha en volunteer second-hand bookstore och de tar emot donations. Jag ska ha dem i tanken nar jag sorterar. Atminstone vet jag att rensningen gor na'n nytta :0)

Pirjo
2010-12-17 14:11
#3

Det är sällan jag gallrar. Istället för att gallra så köper jag bara fler bokhyllor *ler* Men dom gånger jag gör det så går dom utgallrade böckerna till släkt o vänner i första hand och i andra hand till t ex rehabhem och second-handbutiker som drivs av diverse hjälporganisationer.

gun92884
2010-12-17 14:38
#4

#3

Tro du mig, om jag kunde fa rum med mer bokhyllor sa … nu har jag ju fatt inbyggt nya bokhyllor over en hel vagg men de kommer att tas upp av mina konstbocker och biografier - jag laser skonlitteratur ocksa men valdigt sallan best sellers sa det ar inte allas cup of tea. Darfor ar det inte direkt ko bland mina vanner att ta hand om mina 'hemlosa'. Som sagt, jag ska skicka litet till New York och the AIDS/HIV community bookstore. Vi slutade med att ge julklappar for manga ar sedan sa till skillnad fran manga sa har jag fortfarande nagra oren till portokostnader sa har dags pa aret :0)

Pirjo
2010-12-21 01:59
#5

#4 Du får göra som jag, flytta till större. Min mor påstår att största orsaken till att jag o min man flyttade var för att vi skulle få plats med fler bokhyllor. Och faktiskt, jag har redan planerat in var jag kan få plats med fler bokhyllor än vad vi har nu.

Mamma är själv boktokig och har precis flyttat och det första hon gjorde var att plocka upp böckerna, hehehe. Så för tillfället har hon ingen soffa eller fåtöljer men bokhyllorna är uppe och böckerna upplockade. Och hon har lite av samma problem som du, hon måste gallra för att få plats med alla böckerna. Detta eftersom hon flyttat till en mindre lägenhet.

gun92884
2010-12-21 02:58
#6

#5

Vart hus har tre vaningar och jag har bokhyllor pa varje vaning sa jag ser inte flytt som en losning. Nar vi bodde i Georgia hade jag ett rum som var inrett till bibliotek men det huset var en annan design. Detta hus har uppe i Michigan ar mer i stil med ett europeiskt hus, jag tycker nastan det paminner om ett torp, det ar en anledning jag foll for det … och stor tradgard for hundarna. Modellen heter Cape Cod.

Det blir nog att torka tararna och ge bort litet … :0(

Annons:
Upp till toppen
Annons: