Annons:
Etikettövrigt
Läst 2913 ggr
Anniez
2010-12-19 23:29

Ebok?

Jag funderar på att köpa en läsplatta men hur bra är det? Vet vilken jag vill ha iofs men det är det där med böckerna, det finns ännu lite att välja på och de som jag kan tänka mig att läsa har jag redan och då är det ju lite onödigt. Är det värt att köpa en alls?

Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))

Annons:
parsley
2010-12-20 20:05
#1

Kolla om ditt bibliotek är anslutet till e-lib. Isåfall kan du låna upp till tre e-böcker per vecka (om inte olika kommuner har olika regler). På e-libs sida ser du vilka e-böcker som finns att låna. En hel del nya populära böcker kommer som e-böcker via e-lib. Dessutom kommer det en del gamla böcker för e-lib lån.

Vilka e-böcker som finns att köpa kan du se på t ex Adlibris och Bokus hemsidor. Personligen tycker jag att e-böcker är förhållandevis dyra jämfört med "vanliga" böcker. Det beror bl a på att momsen är högre för e-böcker än för vanliga böcker samt att förlagets kostnader för att ta fram boken är ungefär lika stora.

Annica-H
2010-12-30 22:08
#2

Klart du ska köpa en läsplatta! Jag har inte ångrat att jag köpte min en enda sekund Glad 

Jag tycker nog det finns rätt mycket att välja på, men de allra senaste titlarna kan man få vänta ett tag på. Har ännu inte köpt någon själv, utan bara lånat på biblioteket. Hur många böcker du kan låna varierar från kommun till kommun, hos oss får vi låna 7 böcker/vecka (…vilket var alldeles för lite under sommaren). 

Vilken platta är det du i så fall tänkt köpa?

Upp till toppen
Annons: