Annons:
Etikettbokrecensioner
Läst 4894 ggr
hannakb
2010-11-15 19:14

Hannakb's Recensioner

Härmar er andra här och tar och gör en egen boktråd jag med Skrattande

Annons:
hannakb
2010-11-15 19:20
#1

Frost, Maggie Stiefvater

En bok som går i exakt samma anda som Twiligt-serien och alla andra wanna-bee-böcker som försöker sig på att skriva något hyfsat i vampyr -och varulvsgenren. Tyvärr (enligt mig) är det otroligt få som lyckas med det här. Den här boken är likadan som alla andra, men det är klart. Om du gillar Twilight eller True Blood så är det här ett tips.

Babbeldrottningen i New York, Meg Cabot

Meg har gjort det igen! Jag flinar väldigt mycket när jag läser den här boken, den är underhållande och det märks att det är Meg som skrivit den. Men ett stort minus är att den är ungefär likadan som alla andra böcker hon skrivit. Inte i handling direkt, men karaktären är i stort sett samma som de andra.

Vad tycks? :)

hannakb
2010-12-07 17:29
#2

Zeina & Nalle - Och kärleken, Sören Olsson och Anders Jacobsson

Klassisk Sören och Anders-bok! Går i samma anda som Bert och Sune. Dock så handlar den här om Zeina och Nalle som börjar 7:an och hamnar i samma klass.

Mycket rolig bok med roliga tankar och funderingar från både Zeina och Nalle. Nalle är kär i Zeina och Zeina är inte direkt kär men har en lättare crush på några snygga killar i 8:an.

Rekommenderas till er som är från 10 år och uppåt Flört

parsley
2010-12-15 17:23
#3

En boktråd till. :) Gillar som man säger på facebook. Välskrivna recensioner.

hannakb
2010-12-15 17:41
#4

Tack så mycket!

"Gillar" ditt inlägg Skrattande

hannakb
2011-01-11 21:20
#5

Jahopp, här kommer nya böcker!

Håll huvudet kallt, Meg Cabot

Andra boken i serien om f.d. och överviktiga popstjärnan Heather Wells. Hon bor hos sin expojkväns storebror i ett litet rosa hus på Manhattan och jobbar på ett elevhem som heter Fischer Hall. Det senaste året så har det hänt att ett flertal mord har inträffat, och Heather som blir riktigt förbannad om någon jävlas med hennes elever ger sig in i fallen för att lösa dom.

Nu, i andra boken (Håll huvudet kallt) så hittar en av kökspersonalen ett avhugget huvud (som kokat ett bra tag) i en gryta på spisen i matsalen. Heather kan identifiera vem det är som blivit av med huvudet direkt eftersom det finns ganska starka kännetecken på den elev som blivit mördad. Hon ger sig in i fallet eftersom hon av tidigare erfarenheter tvivlar på chefskommisaren Canavan som utsetts att försöka lösa fallet.

Med roliga tankar, expojkvännen som kommer full på skidor dagen innan sitt bröllop för att prata med Heather om deras kärlek, en familjemedlem som flyttar in i samma hus som Heather och hennes hemliga kärlek Cooper (storebrodern till ex-pojkvännen Jordan) och gör yogaövningar på kvällarna.

Den här boken bjuder till skratt och går i sann Meg Cabot-anda! Love it, or leave it!

hannakb
2011-01-11 21:32
#6

Syskonkärlek av Katarina von Bredow

Det här är den första von Bredow-boken jag läser. Många gånger har jag stått med den här boken i handen och funderat på att köpa den, sen hittade jag den på bibblan och lånade den direkt!

Kort om handlingen och karaktärerna:

Det berättas ur tonårstjejen Amandas synpunkter och liv. Hon märker en dag att hon förälskat sig i sin storebror Ludvig.

Hon märker efter ett tag att hennes känslor är besvarade och de inleder ett förhållande. Av och till så älskar de varandra mer än allt annat och andra stunder försöker de att få ett normalt "syskon"-förhållande till varann igen.

Boken är välskriven, man hittar den röda tråden direkt och det märks att von Bredow kan sin sak! Dock så stör jag mig på både Amanda och Ludvig som vissa stunder är såna id*oter! Men det är jag det … Oskyldig Rekommenderas dock att läsa.

Annons:
hannakb
2011-04-22 19:50
#7

Levande begravd, Peter James

En äkta thriller/spänning/deckare! Jag läste dock inte denna bok utan lyssnade när Peder Falk läste, superbra!

Den här boken liknar inget annat jag läst och jag tycker att Peter James väver in mycket olika handlingar på ett skickligt sätt som gör det mycket spännande att fortsätta läsa/lyssna.

Rekommenderas starkt!

hannakb
2011-05-02 19:39
#8

Som jag vill vara, Katarina von Bredow

Handlar om femtonåriga Jessi som blir gravid under en fest med sin största kärlek.

Jessica får reda på sin graviditet och ställs inför människor som är emot henne pga. graviditeten, en pojkvän som är beredd att lämna henne och bråk med bästa vännen.

Den stora frågan i den här boken är om Jessi behåller barnet eller gör abort.

Den här boken är välskriven och ger lite feel-good-känsla i slutet av boken, vilket man är i behov av efter att ha läst om Jessis motgångar. Trots detta tycker jag att man ska ge denna bok en chans, den är härlig och har bra skildringar av tonårstiden och tidig graviditet.

hannakb
2011-07-21 13:01
#9

Har inte skrivit på länge, men dock läst!

Linas kvällsbok 1,2

Härliga böcker. Feel-good samtidigt som man har igenkännings-vibbar på under vissa stycken. Passar lika bra för mig som för äldre som vill tänka tillbaka och samtidigt få ett gott skratt.

Här ligger jag och blöder av Jenny Lagerfeld

Cool bok med som är skriven på ett lite speciellt sätt som få använder sig av. Jag gillar karaktärernas sätt att agera och händelserna i boken överhuvudtaget.

Stort plus att Jenny Lagerfeld är cool östgöte precis som jag!

Amandas bok av ´Katerina Janouch

Bra bok som samtidigt som den ger lite info om allt som har med sex och kärlek att göra också är en helt vanlig ungdomsroman. Jag tycker att Katerina har tagit ett steg framåt och faktiskt vågat skriva om hur det kan kännas med sexualitet i tonåren. Hon har också dragit på med att hu8vudpersonen läser erotiska böcker. Den är inte cencurerad den här boken och det tycker jag är bra i och med att det kan göra så att många unga känner igen sig. Att det inte är pinsamt med allt sex och liknande.

Go for it Kateruína Janouch!

hannakb
2011-08-04 16:55
#10

Sötaste Klara av Sofia French

Boken bygger på intervjuer som Sofia French har gjort. Huvudpersonen i boken heter Klara och lever ett rätt händelselöst och trist liv. Men en dag får hon kontakt med Marcus, en 7 år äldre kille på nätet. De utvecklar ett slags "förhållande" och träffas för första gången på ett järnvägscafé i staden där Klara bor.

Andra gången träffas de hemma hos Marcus i Stockholm och allt går helt fel…

Välskriven bok som jag tror kan hjälpa unga tjejer (och killar för den delen) att verkligen vara försiktiga med vilka de chattar med på nätet.

Upp till toppen
Annons: