Vad läser du just nu? (5)
Nu är vi framme vid en femte tråd om vår läsning.
Vänta, blinka av Gunnhild Øyehaug. Den är jättebra!
Svart eko av Michael Connelly.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Spökflickan av Torey Hayden
Mannen i sjön av Arnaldur Indridason
Rosor från döden av Jan Mårtenson
In the Kitchen, Monica Ali.
jag läser : "God natt min älskade av Inger frimansson
Tipsar er om den!!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Har precis läst ut De vita stenarna, av Margit Sandemo. Ska börja på I vattenstenens hjärta, av Barbara Wood i kväll. Tror att den kan vara riktigt bra.
Den väntade av Kathleen McGowan
Harlan Coben - Borta för alltid utlöst. Riktigt bra!
Ernest Hemingway - Afrikas gröna berg nyss påbörjad.
Lover Awakened (Black Dagger Brotherhood, #3) av J.R. Ward
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg
En gyllene bur av Carmen Bin Ladin
Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer
Jag håller på att läsa Snabba cash just nu, bättre än filmen, du förstår man lite mer av filmen!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Emma, av Maria Eriksson
Pojken innanför av Judy och Sean Barron.
Mor och son om hans autism.
Höj din självkänsla av Melanie Fennell.
Läste ut Guernseys Litteratur- och Potatisskalspajssällskap inatt och tyckte mycket om den. Så nu är det dags för nästa laddning
Svart flicka vit flicka av Joyce Carol Oates
Vit Oleander av Janet Fitch
Kitchen Confidential av Anthony Bourdan
Dalen som dränktes av Reginald Hill
Gudfadern av Mario Puzo
Tills skulderbladen blivit vingar av Sofia Rapp Johansson.
År 2001 av Arthur C. Clarke
Flickan från ovan av Alice Sebold.
Jag håller på och läser Bergets döttrar av Anna Jörgensdotter. Rekommenderas!
Rävungen av Torey Hayden.
Har läst ut Ernest Hemingway - Afrikas gröna berg. Riktigt dålig enligt min åsikt.
Ska till att börja på Tedags för normalt byggda damer av Alexander McCall Smith.
Ska börja på Stalins kossor av Sofi Oksanen.
Burpojken av Torey Hayden.
Campingland av Josefin Olevik.
The spirit stone av Katharine Kerr
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Har precis avslutat Vackra lögner av Lisa Unger och ska fortsätta med
Tätt intill dagarna av Mustafa Can
Pilotens hustru av Anita Shreve
En ovanligt torr sommar av Peter Robinson
Nürnbergprocessen av Ann & John Tusa
Pickwickklubben av Charles Dickens
Har läst ut Den utstötte av Sadie Jones.
Ska börja på Change of heart av Jodi Picoult.
Lady Beatrices längtan av Margaret Moore.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Har tre böcker ingång just nu..
The Shadow Isle (Silver Wyrm, Book 3) & (Deverry Dragon Mage, Book 6) , by Katharine Kerr
Lover Enshrined (Black Dagger Brotherhood, #6) by J.R. Ward
I vargens tid (Sagan om is och eld #1) by George R.R. Martin
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Skammens boning av Doris Dahlin
Försvinnarna av Jerker Virdborg
Jag ska ta dig dit av Joyce Carol Oates
Håller på att läsa 14 ÅR TILL SALU av Caroline Engvall
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
David Hempleman-Adams: I vindarnas våld framplockad för läsning.
"Med sikte mot Nordpolen: En modern äventyrare i Andrée-expeditionens spår."
Montecore av Jonas Hassen Khemiri
Dinas bok av Herbjørg Wassmo
Sömnlös av Stephen King
The body in the Library av Agatha Christie
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
The hippopotamus av Stephen Fry. Riktigt udda bok =)
Persikosommar av Jodi Lynn Anderson
Skulden av Jodi Picault
Vackra flickors lott av Alexander McCall Smith
Den vita massajen av Corinne Hofmann
Dead to the world av Charlaine Harris
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Making Money av Terry Pratchett
Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer.
Dead as a doornail av Charlaine Harris
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
En mot hundra - jag infiltrerade Hells Angels av Jay Dobyns
Mig äger ingen av Åsa Linderborg
Flickan från ovan av Alice Sebold
Kungarnas krig av George R.R. Martin
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Lyckans son av Herbjørg Wassmo
Saffransköket av Yasmin Crowther
Hett av Bill Buford
En förtjusande man av Marian Keyes
Stäppvandringen av Jean M Auel
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Definitely Dead av Charlaine Harris, jag har lite ångest över att biblioteket inte har resten utav böckerna i Sookie Stackhouse serien, får se till att be dom ta hem. Länge sedan jag läste en sådan bra serie :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Just nu går det undan med läsandet, vilket till stor del faktiskt beror på bokstödet jag köpt. Så nu kan jag läsa vid bordet utan att behöva hålla i boken, dvs jag har händerna fria.
Så nu går jag vidare med
Tulpanfeber av Deborah Moggach
Jag smyger förbi en yxa av Beate Grimsrud
Snabba Cash av Jens Lapidus
How I fell in love with a librarian and lived to tell about it av Rhett Ellis
Den nionde grottan av Jean M Auel.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Skändad av Khady Koita
Ett rum med utsikt av Edward Morgan Forster
Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger
Middag med Mr.Latte av Amanda Hesser
P D James / Onaturlig död
Blev precis klar med Isjungfrun av Penelope Evans och gick raskt vidare med
Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf
Nattsvärmare av Mohsin Hamid
Ännu mer historisk litteratur. Tredje Rikets uppgång och fall av William L. Shirer. En tegelsten på 1200 sidor men mycket intressant.
Dead to the World, av Charlaine Harris
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
From Dead to Worse - Charlaine Harris
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Bara barnet av Torey Hayden.
Läste förresten nyss ut boken Andras ungar av Torey Hayden.
Avslutade precis I de lugnaste vatten av Viveca Sten och ska fortsätta med
Fångad av hakkorset av Bruno Manz
Lyckans land av Frank McCourt (fortsättningen till Ängeln på sjunde trappsteget)
Dead as a Doornail - Charlaine Harris
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
#64 Visst är böckerna om Sookie Stackhouse sjukt bra? :) Följer du True Blood också?
Tillägg till tråden: Innan From dead to worse, läste jag All together dead av Charlaine Harris.
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
#65 Det var faktiskt True Blood som fick mig att ta tag Sookie Stackhose böckerna :) Hade visserligen tänkt börja på dem innan True Blood började sändas men det finns så många intressanta bokserier att dessa inte blev prioriterade fören nyligen. Dåligt av mig för de är ju riktigt bra!
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Den amerikanska ladyn av Helen Dickson.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Ondskan av Jan Guillou
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Dödergök av Katarina Wennstam.
Stenens väktare av David Eddings
Karnas arv av Herbjørg Wassmo
Allt för min syster av Jodi Picault
I ett annat ljus av Alice Hoffman
Den vackre trumslagaren av Kjell Ola Dahl
Läxor ;) Haha hinner tyvärr inte med något annat just nu
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Jag var inte det minsta ett glad efter att ha fått uppgiften att läsa en svensktextad (inte nödvändigtvis av svensk författare) bok som skrivits efter 1992, som jag inte tidigare läst, av min svenskalärare. För de fåtal kriterier passade inte in på en enda av de böcker som jag planerat att läsa det närmsta
Gick in på biblioteket och fick tag i en bok som såg jättefin ut, väldigt mysigt omslag. Så den tog jag och den verkar faktiskt bra innehållsmässigt också kan jag konstatera efter att ha läst en bit.
Yacoubians hus av Alaa Al-Aswany
Hanna
Midsommarvals av Viveca Lärn :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Efter att ha avslutat Magdalenamorden av M.J Rose nu på morgonen så är det dags att ta itu med
Pilgrimsresan av Paulo Coelho (måste läsa en bok till av honom för att se om jag fortfarande tycker att han är lika otroligt överskattad som författare som jag tyckte efter att ha läst Alkemisten)
Bokhandlaren i Kabul av Åsne Seierstad
Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
Sinnenas möte av Louise Allen.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Agatha Cristie / Högt vatten
Illusioner av lycka av Elizabeth Rolls.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Sin undone av Larissa Ione
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Sven Edvin Salje människors rike
I det fördolda av Jan-Sverre Syvertsen.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Historia A och B samtidigt +
Där järnkorsen växer av Bosse Schön
Svensk överklassnazism 1930-1945 av Karl N.A. Nilsson
Vem är vem i Romarriket av Tullia Linders.
Har läst ut Jag är femton år och jag vill inte dö av Christine Arnothy.
"Tings Fall Apart" av Chinua Achebe
Ödets dotter av Isabel Allende
Dödens pendel av Jonas Moström
Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams
Prickskyttten av Lee Child
Har börjat på Lilla himlafågel av Joyce Carol Oates. Köpte den igår.
Den bittra fejden - Nordamerikanska inbördeskriget 1861-1865
Europas krig - Militärt tänkande, strategi och politik från Napoleontiden till andra världskrigets slut
Nu börjar slutuppgiften i Historia B ta form.
Utpressningen av John Grisham.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Persikosommar av Jody Lynn Anderson
Bröllopsdansen av Eeva Kilpi
Giraffens tårar av Alexander McCall Smith
Sommarsquash tokolosh! av Rachel Zadok
Hjärtdjur av Herta Müller
Jag har hittills bara läst en liten bit och förstått att det är en bok som kräver en hel del fokus för att komma till sin rätt. Hon skriver svävande och annorlunda men jag tycker väldigt mycket om det faktiskt, mer än jag trodde att jag skulle göra.
**
Trollkarlen från övärlden** av Ursula K. Le Guin
Också den här har jag bara hunnit påbörja. Jag har hört mycket gott om serien men måste säga att jag är hemskt besviken hittils, jag tycker att den är så fruktansvärt dåligt skriven… Det är på ett sätt som jag ofta tycker att man kan se när det skrivs för yngre läsare, kanske är det så den här gången också. Trist. Jag hoppas att jag kan orka läsa boken ändå för jag tror verkligen att berättelsen kan vara bra, även om språket inte är det.
Hjärtat får inga rynkor av Mark Levengood
Jag känner att det är lite hjärttema här
Har bara läst en bit, också i den här, men den är verkligen helt underbar!
Hanna
Ormöga av Rosamond Smith (Joyce Carol Oates).
Rymmaren av Thomas Bodström
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Segel av sten av Åke Edwardson
Samira och Samir av Siba Shakib
På liv och död - historien om Micke Dubois av Gitte Nilsson & Niklas Bodell
"Aspire" av Kevin Hall
#96 På liv och död verkade så intressant, att den finns i läsplattan nu.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Starkare än hatet av Tim Guénard
Anna, Hanna och Johanna av Marianne Fredriksson
En spricka i kristallen av Cecilia von Krusenstjerna
Sanningens minut av Lasse Strömstedt
#98 Man har ju i alla fall en lite annan bild av "Svullo" nu när man läst den.
Syskonkärlek - Katarina Von Bredow
Sucka mitt hjärta men brist dock ej av Mark Levengood
Så fantastiskt bra!
Hanna
Knappt lovlig - Katarina Von Bredow
Ryttare - Jilly Cooper
#99 På liv och död Var så tunn (hur man nu kan avgöra det på en läsplatta ), så jag stack emellan och sträckläste den.
Det är verkligen en bok som manar till eftertanke och rekommenderas varmt.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Jag har precis börjat på Here Kitty, Kitty! av Shelly Laurenston
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Har precis läst ut Askungar av Kristina Ohlsson - rekomenderas!
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
När djävulen håller ljuset av Karin Fossum
Afrodites tårar av Theodor Kallifatides
Anhörig av Katerina Janouch
Nyckeln till ljuset av Nora Roberts.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Har nyligen (sträck)läst ut Foxfire, en tjejligas bekännelser och har nu läst halva Det var vi som var Mulvaneys. Författare till båda är Joyce Carol Oates.
Dead in the family Charlaine Harris
I grunden utan skuld Viveca Sten
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Alexander McCall Smith / Kärlek på skotska
Håller på och avslutar Insidan av Liam Norberg, som faktiskt var bättre än vad jag väntat mig , och ska gå vidare med Falling man av Don DeLillo om 11 september 2001
Den tatuerade flickan av Joyce Carol Oates.
Skumtimmen av Johan Theorin
Trollkarlen från Lublin av Isaac Bashevis Singer
Nyckeln till mod av Nora Roberts.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Neverwhere av Neil Gaiman
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
"Uglies" av Scott Westerfeld
På engelska! :-O men det går bra :) och den är bra :)
… i min trave finns Keith Richards autobiography 'Life'.
Jag laser mest pa engelska eftersom jag bor i Staterna.
Sedan sist har jag läst I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell, Ett glas mjölk, tack av Herbjorg Wassmo (hur skriver man norskt ö?) och nu läser jag Vad jag levde för av Joyce Carol Oates.
Babbeldrottningen i New York av Meg Cabot
The Spooks Bestiary av Joseph Delaney läser jag kust nu :)
Berny Pålssons Vingklippt ängel
Metro 2033 - Dmitrij Gluchovskij :)
Det heligaste av Denise Mina
Främlingen av Diana Gabaldon
Den mekaniska katten av Torey Hayden
Stalins kossor av Sofi Oksanen
Bungalow nr 2 av Danielle Steel.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Den väntade - Kathleen McGowan
Ska börja med Bitten - Kelley Armstrong snart ;)
The Blank Canvas - Inviting the Muse ( Anna Held Audette)
… gor det atminstone en gang om aret …
STORMVARNING, Sverige inför Andra Världskriget - Red: Bo Hugemark
Astrid Lindgren's klassiker - Madicken och Junibackens Pims (det är en skoluppgift)
Solens triumf av Wilbur Smith
Prinsessor av Catarina Hurtig.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Från vaggan till deadline av Robert Gustafsson
Slända i bärnsten av Diana Gabaldon
Bilden av pappa av Gerdur Kristný & Thelma ÁQsdísardóttir
El Choco av Marcus Lutteman
Kvinnors svarta bok av Inger Alfvén mfl
Elva minuter av Paulo Coelho
Towers of midnight av robert jordan och brandon sanderson
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
… kom med posten idag:
Bright-sided - How the relentless promotion of positive thinking has underminded America (Barbara Ehrenreich)
Jag alskar hennes 'dedication':
"To complainers everywhere: Turn up the volume!"
Segraren står ensam av Paulo Coelho
Håller på att läsa serien Blodsbröder av pseudonymen Saga Borg!
Finns 8 böcker i serien, är nu på den sista! Intressanta och kan rekommenderas!
Michael Tamelander / Jonas Hård af Segerstad: Havets vargar - Dramatiska ubåtsepisoder från andra världskriget
En bok av Tamelander här också:
Den nionde april - Nazitysklands invasion av Norge 1940 av Michael Tamelander / Niklas Zetterling
Vantar pa A spot of bother' (Mark Haddon) och Tooth & Claw' (T.C. Boyle)
Kunde inte fa in min order igar eftersom Amazon Books website var sa l-a-n-g-s-a-m for hela varlden och dess fastrar handlade … fick sitta och bladdra i Vogue Knittings vinternummer :0)
Flickorna från Riyadh av Rajaa Alsanea
Ett fall för Frost av R D Wingfield
Pa nattduksbordet - varfor nattDUKsbord? … om man inte raknar dammlagret forstas :0) ligger This Land is (Your) Their Land (korta kaserier utav en av mina favoritforfattare Barbara Ehrenreich)
… och en bok fran hogen som jag kopte igar: Me & Emma (Elisabeth Flock). Boken beskriver hur livet i North Carolina plotsligt vands upp och ner for tva sma flickor nar pappan dor och mamman far ny man.
Jag var speciellt 'oppen' for den eftersom jag har just last 'Hemska Ormar och Fula Gubbar', en bok skriven av Yvonne Lofquist om sin uppvaxttid nar hon blev utsatt for sexuella overgrepp i flera omgangar. Yvonne skickade boken till mig efter vi blivit bekanta genom en annan lista har pa iF.
Denna bok skulle ha sin plats pa hyllan i varje skolbibliotek; kanske aven pa en hylla i klassrummet sa barn som utsatts for overgrepp ser att de behover inte gomma vad som hant dem … och att ju fortare de 'skvallrar', ju fortare gar det att fa slut pa elandet.
Jag far ingenting for att tala om var man kan fa tag pa den, men sorgligt nog ar amnet fortfarande sa angelaget att jag ger uppgift om var man kan fa tag pa den: LUMO forlag & skrivbyra
Briggen Tre liljor av Olle Mattson
Menedarna av Kerstin Ekman
Har precis blivit klar med Flickorna från Riyadh av Rajaa Alsanea och är i slutet på Ett fall för Frost av R.D. Wingfield och börjar nu med Chi An Bara en dotter av Steven W Mosher och Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson.
Ken Follett / Giganternas fall. En riktigt gigantisk bok, nästan decimetertjock.
Igelkottens elegans av Muriel Barbery
Trofésamlaren av Björn Hellberg
Degrees of separation av Chris Spindler
Mio min mio av Astrid Lindgren
Amazing grace av Danielle Steel.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Harry Potter och Fenixorden
Indiana Winter … short story collection (Susan Neville)
Harry Potter and the Goblet of Fire (J.K Rowling)
&
Ringens Brödraskap (J.R.R. Tolkien)
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.
Har precis avslutat Igelkottens elegans av Muriel Barbery som en helt fantastisk bok, och börjar nu på Vilda svanar av Jung Chang och Människa utan hund av Håkan Nesser
Vampire Diaries-Uppvaknadet och Kampen av L.J Smith :)
… laser om True Grit (Charles Portis) … letade och letade tills jag hittade min kopia nar jag sag att the Coen Brothers har en ny film … utav den boken …
Håller på med Vi har ju hemligheter i den här familjen av Therése Eriksson.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Mina hemligheter av Sophie Kinsella.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Ilustrado av Miguel Syjuco
Kalaharis skrivmaskinskola för män (Damernas detektivbyrå) av Alexander McCall Smith
Forever Norton av Peter Gethers
Ska snart börja läsa dessa två, kom hem med dom från biblan idag! Har blivit en flitig biblioteksbesökare under dom senaste veckorna! :D
Förnuft och känsla av Jane Austen
Djävulens märke av Mikael Nordin
The Darts of Cupid and other stories (Edith Templeton)
Catwalk av Erica Spindler.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Inside of a dog - What Dogs See, Smell and Know (Alexandra Horowitz)
Gav upp med Nessers bok (Nesser o jag kommer inte riktigt överens, jag tycker hans böcker är urtråkiga) och tog istället
Analys av ett mord av Jed Rubenfeld
som sängläsning
Hawthorne on Painting (compiled by Mrs. Charles W. Hawthorne)
Mark Billingham: Begravd
When will there be good news? (Kate Atkinson)
When will there be good news? (Kate Atkinson)
Årstafruns dolda dagböcker av Kristina Ekero Eriksson.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Och sedan kom hösten av Jodi Lynn Anderson
Håller på att läsa "alla kungens hästar" av Emelie Cajsdotter.
Tycker den är fantastiskt bra!
Johanne Hildebrandts trilogi om valhalla!
Tankar om djur och människa av Ingegerd Erlandsson och Historier från ingenstans av Bukowski.
Before women had wings (Connie May Fowler)
Angels & Demons av Dan Brown
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.
… har gjort forsta rensningen i mina bokhyllor och hittade The Kindly Ones utav Jonathan Littell i 'att lasa' hogen …
Valdigt omdiskuterad bok … hojs till skyarna av manga (Prix G i Frankrike) men det verkar finnas manga som avskyr den … vi far se …
Whoever fights monsters av Robert Ressler- mkt bra om fd FBI-agent som träffat och intervjuat flera amerikanska seriemördare.
Jag kan rekommendera finlandssvenska Stefan Nymans bok: Anna är online, en mycket spännande roman om studentlivet i Åbo!
Ett år senare av Jody Lynn Anderson
… fick en ny bok med short stories igar sa jag ska varva den med boken i #176
… den nya ar Jenny & The Jaws of Life utav Jincy Willett(hogeligen rekommenderad bok fran 1987)
Talismanen av Stephen King & Peter Straub.
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.
Sen jag senast skrev något här ha jag läst:
Kalla handen av Stieg Trenter (Nja… finns bättre Trenter)
Isprinsessan av Camilla Läckberg. (Får godkänt med lite tvekan. Den var svår att lägga ifrån sig. Jag knäckte gåtan, iaf delvis, ganska tidigt i boken.)
Söndagsmannen av Thomas Kanger. (Godkänt)
Har nyss börjat på Predikanten av Camilla Läckberg
Jag har precis börjat läsa Maeve Binchys Scarlet & Feather. Stark kontrast till den nyligen färdiglästa Heroine av Unni Drougge.
Stone for Ibarra och Consider this, Senora och Tiger in the Grass (Harriet Doerr) … de ar mer eller mindre sjalvbiografiska bocker
… laser om dem for att forsta vad det ar som gor hennes stil sa unik. Det ar som att suga pa en karamell … man vill inte att det ska ta slut.
Harriet Doerr borjade inte skriva forran hon var langt uppe i alder (80 -90arsaldern tror jag) och forklarade sista titeln, Tiger in the Grass, som kanslan nar man ser na't ut ur ogonvran, vander pa huvudet snabbt … men det ar inget dar :0)
Camilla Läckberg / Stenhuggaren
De målade grottornas land av Jean M Auel.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
#186 Oooh!!! Den har jag inte fått tag i än. Får bli min sommarbok.
#187 Hoppas du får tag i den. Verkligen bra.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Läste ut Deception Point av Dan Brown idag. Jättebra bok :)
/Malin
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.
… ar i slutspurten av Garnethill trilogin utav Denise Mina
(Garnethill, Exile, Resolution)
… kanner mig tamligen sa kluven eftersom hon ar ojamn … vad som gor att jag inte ger upp ar att jag bodde manga ar i Scotland och Mina ar oftast pricksaker nar hon beskriver folk och omstandigheter …
Skuggorna kring Linda av Margit Sandemo.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Ingen hör hemma här mer än du av Miranda July.
Carsten Jensen - Sista resan
Nattfåk - Johan Theorin
Med varm och vänlig hälsning
Annie
www.joella.bloggplatsen.se
Lesley Pierce: Mary o före det Daisy av samma kvinna, o före det Hope av samma kvinna! Mycket bra böcker!
… en bok jag har sokt med ljus och lykta … kopte min combo-ugn for flera manader se'n men det fanns ingen bok med den och jag lyckades inte hitta na'n pa amazon.com heller … och igar pa Salvation Army's andrahandsaffar stod denna i hyllan :
The Microwave Convection Oven Cookbook
Läser en engelsk bok just nu som heter: The Slap
Tre män i en båt av Jerome K. Jerome.
Din gränslösa styrka av Anthony Robbins.
Pojken i randig pyjamas av John Boyne.
Tomma burar av Tom Regan.
… tillbaka till mina short stories:
Anatomies (Anndee Hochman)
Har nyss börjat på Moskitkusten av Paul Theroux.
Loppisfynd. Har inga höga förväntningar, men vem vet? Den kanske är riktigt bra.
#201
… tror inte du blir besviken … Theroux ar en superb forfattare (jag har last allt av honom - borjade for 30 ar se'n och The Mosquito Coast ar en av hans battre. Om du hittar hans reseskildringar sa ar de valdigt lasvarda ocksa …
… ooops … glomde bort att tala om att jag laser Light of Evening (Edna O'Brien … en forfattare som jag ocksa borjade lasa for langelange sedan)
Fortsätter på flera böcker av Leslie Pearse, just nu är det adéle! Fantastique! : ) Mycket bra!
Den röda grevinnan av Yvonne Hirdman.
80° från varmvattnet av Karin Alfredsson. Hoppas att den håller vad den lovar.
Med varm och vänlig hälsning
Annie
www.joella.bloggplatsen.se
Nu läser jag ungdomsboken Killar,Kompisar & nya nojor av Cathy Hopkins