Annons:
Etikettövrigt
Läst 2335 ggr
Cornish-rex
2010-01-11 17:59

Skönlitterär?

Hej alla!

Är det någon som har läst Vi är inte ensamma av Margit Sandemo?

Hon berättar om sitt liv i den. Men det finns även massor av brev i den som folk har skickat in, det står vad dom har varit med om. Berättelser om deras barndom mm..

Kan man säga att denna är skönlitterär? Eller vad kan den vara?

Tacksam för svar!

Annons:
Lavine
2010-01-11 23:59
#1

Svår fråga! Har inte läst eller hört om boken, men jag tänkte att det låter som någon form av "biografiberättelser". Vet att många (alla?) boklådor/bokhandlar räknar böcker som går under "biografier" till skönlitteratur.

Men jag kikade på libris.kb.se och biblioteken sätter denna bok på någon underkategori till psykologi (jag är inte så bra på exakta katalogiseringar) och därmed är det i så fall inte skönlitteratur alltså.

Någon bibliotekarie eller annan som är bra på genrer?

Cornish-rex
2010-01-12 09:33
#2

#1 Tack så mycket för svaret!

Skogselva
2010-02-14 13:25
#3

Dop= parapsykologi, så den räknas som en slags faktabok, även om den låter mer som en biografi i mina öron.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: