Annons:
Etikettboktips
Läst 3006 ggr
Dollis
2009-11-03 02:40

Skräck/ rysare/äventyr

Jag förstår inte varför rysare och äventyr är något som skall kopplas till barn och ungdom? Bara för att man är vuxen betyder det väl inte att man tröttnat på att skrämmas av övernaturligt. Har tidigare lagt en ett inlägg här där jag sökte tips på rysare att läsa och har nu läst det jag fick tips om. Tack så mycket.

Så nu efterlyser jag mer tips, gärna lite "äventyr" - typ, "planet har kraschat och de som har överlevt måste försöka klara sig" - äventyr.Glad Vet inte hur jag skall formulera det bättre.

Jag blir JÄTTEGLAD för tips för nu har jag verkligen ingenting kvar att läsa och är smått desperat.Glad

Annons:
Maggan71
2009-11-05 19:59
#1

Jag tycker inte alls att rysare och äventyr kopplas till barn och ungdom! Vem som helst kan ju läsa vad som helst! *anser*

Vet inte vad jag ska tipsa om… Jag antar att du redan läst Stephen King, Dean Koontz, Harry Potter och Isfolket…?

Senaste boken jag läste var Hypnotisören av Lars Kepler. Inte något övernaturligt, men otroligt spännande och tämligen otäck… Rekommenderas!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Halvdansken
2009-11-06 15:49
#2

Skulle väl inte heller säga att King, Kontz och Straub är barnböcker.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Dollis
2009-11-06 16:53
#3

Jag påstår inte att King o Kontz är barnböcker, det jag menade är att när man vill hitta böcker av kategori rysare/skräck så finns inte den kategorin såvida man inte söker bland barn och ungdom då. Jag menar här över nätet i första hand. Men det är lika svårt på bibblan med.

Håller ni inte med så ge gärna tips på hur och var man söker för att finna skräck/rysare/övernaturligt för vuxna.

Tack för tipsen. Har läst mycket av både Kontz och King, även Straub.

Skall kolla Kepler.

Så gärna fler tips om ni har?

sponny
2009-11-06 22:30
#4

Själv är jag ju Lovecraft-nörd så honom får jag väl tipsa om då. Från The Call of Cthulhu:

"The most merciful thing in the world, I think, is the inability of the human mind to correlate all its contents. We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far. The sciences, each straining in its own direction, have hitherto harmed us little; but some day the piecing together of dissociated knowledge will open up such terrifying vistas of reality, and of our frightful position therein, that we shall either go mad from the revelation or flee from the light into the peace and safety of a new dark age."

Ståpäls… Skrattande

mikael mansen
2016-10-30 11:28
#5

Tipsar om mina egna böcker. Här kan man läsa stycken ur dem. http://mikaelmansen.se/romaner%20och%20noveller/index.html  

Pssst… Kolla recensionerna som ELIN fått.

setfree
2016-12-07 13:53
#6

Fiction eller verklighet?

El Choco av Markus Lutteman (mycket otäck verklig händelse)

Pianisten av Mikael Nabrink (mycket spännande verklig händelse)

Miraklet i Anderna av Nando Parrado (spännande verklig händelse)

Annons:
Jess89
2017-08-23 20:04
#7

Hemmet av Mats Strandberg (en av de bästa böckerna jag läst)

Färjan av Mats Strandberg

Tyvärr var det ett tag sedan jag läste skräck har mest läst deckare den senaste tiden. Men läser mer än gärna skräck. Har dock Väckelse av Stephen King som ligger och väntar på att läsas ut. Hur den är kan jag återkomma med.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: