Annons:
Etikettboktips
Läst 2761 ggr
Pirjo
8/28/09, 10:03 PM

Haruki Murakami

Har någon här läst böcker av denna författare? Vad tyckte ni? Jag har nämligen fått tips att läsa någon av hans böcker, men vill gärna veta lite mer innan jag köper en av hans böcker.

Annons:
Sovgott
8/31/09, 10:45 PM
#1

Jag har bara läst Kafka på stranden, och den gillade jag skarpt. Jag gillar när verklighet blandas med saga/myt. Jag funderar på att läsa mer av Murakami.

Pirjo
9/1/09, 1:09 AM
#2

Vad roligt att direkt höra nånting positivt om en av hans böcker.

[Vargnatt]
9/3/09, 11:37 AM
#3

Har också läst Kafka på stranden och gillade den jättemycket, verkligen speciell bok :)

tsset
9/6/09, 12:11 AM
#4

Inte läst karfka på stranden, men hört att den ska vara den bästa!

Fågeln som vrider upp världen, eller något liknande namn, har jag däremot påbörjat ett par gånger. Den känns lite för tung, även om jag gillar språket och sättet den är skriven så har jag svårt att ta till mig den… nån gång kanske!

Sovgott
9/6/09, 12:37 PM
#5

Nu har jag läst en bok till av Murakami: Norwegian wood. Sträckläste den, vilket för mig är ett högt betyg.

Lavine
9/6/09, 1:03 PM
#6

Jag är såå nyfiken på denna författare. Genom att läsa om hans böcker får jag inget direkt grepp om dem. Måste nog testa. Har också hört att Kafka på stranden är den bok de flesta gillar, och att Norgwegian wood visserligen är bra men skiljer sig en del från hans andra böcker.

Jag jobbar i bokhandel, och för ett år sen ungefär var det många som frågade efter Kafka på stranden. Sen var det mer stilla ett tag. Nu har vi flera i veckan som kommer in och säger "det finns nån japansk författare…" så nu är det nog dags för mig också.

Annons:
Sovgott
9/9/09, 9:06 PM
#7

Har snart läst ut Fågeln som vrider upp världen. Otroligt bra!

Lavine
10/8/09, 3:58 PM
#8

Nu har jag beställt min första Murakami. Ska bli spännande. Det blev Fågeln som vrider upp världen.

Valde Murakami i stället för Herta Müller. Flört

Lagerquist
10/14/09, 9:49 PM
#9

Har också precis läst ut Fågeln som vrider upp världen, tyckte mycket om den även om jag inte har hunnit tänka så mycket över den, den är ju väldigt drömsk men jag tror det är skrivstilen som gör att jag tycker om den så mycket. Kan absolut tänka mig att läsa någon mer bok av honom, vet dock inte riktigt jag ska välja Skrattande


Abico
11/14/09, 5:25 PM
#10

Har påbörjat Kafka på stranden nu och den är helt underbar hittills, jag är så nyfiken på vart det här ska sluta.

Hanna 

Lavine
11/27/09, 10:41 PM
#11

Jag är på sluttampen (dvs har cirka 200 sidor kvar… tjock bok) av Fågeln som vrider upp världen, och jag säger som ovan: jag är så nyfiken på vart det här ska sluta. Eller bära iväg!

Det går liksom långsamt, men ändå framåt. Jag tycker det är lite Tusen och en natt-känsla ibland, människor som dyker upp och berättar sina livs historier för huvudpersonen. Det är vardagsrealism blandat med drömvärld och… mystik. Jag gillar det, fast mellan varven har den känts väldigt långsam.

Pirjo
11/29/09, 4:53 PM
#12

Nuuu har jag köpt Kafka på stranden. Ska bli intressant att se om jag tycker lika mycket om den som många andra verkar göra

Abico
11/29/09, 5:22 PM
#13

Jag är halvvägs igenom Kafka på stranden och jösses vilken bok! Allting är upp och ner/ ut och in jag har aldrig läst något liknande förr - men jag älskar den!

Hanna 

Annons:
Upp till toppen
Annons: