Annons:
Etikettövrigt
Läst 4543 ggr
elinn
2009-03-07 15:34

Bästa berättare av ljudbok

Vem har den bästa berättarrösten av de ljudböcker ni lyssnat på? Har ni någon favorit?

Jag har inte så mycket att jämföra med, har bara lyssnat till två och det är Reine Brynolfsson som läser Millenium-trilogin och Katarina Ewerlöf som läser Nobels testamente av Lisa Marklund.

Jag tycker att Reine Brynolfsson är något bättre än Katarina Ewerlöf.

// ElinN

Annons:
Lavine
2009-03-07 20:04
#1

Haha, just de två skulle jag skriva är mina favoriter. Jag har bara lyssnat till en ljudbok där Reine Brynolfsson läser (Vädermannen av Ulf Lundell) men det gjorde han med den äran.

johan
2009-03-08 00:25
#2

Tomas Bolme är otroligt bra. Han läser i princip alla Jan Guillous böcker.

Jonas Karlson läser också väldigt bra. Lyssnade på Vindens skugga där Jonas läser.

Håller med om att Reine Bryolfsson läst Millinium-böcker bra, fast det blev lite väl släpigt ibland. Jag satte upp hastigheten i mp3-spelare så blev det lite bättre.

Men min favorit är nog ändå Kerry Shale, en amerikan som läst in både Extreme Load and Incredible Close och Everything is illuminated av Jonathan Safran Foer.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Skogshumblan
2013-07-05 18:22
#3

Håller med om Tomas Bolme. Robert Gustafson när han läser sin egen memoar eller serien om Hicke Halvulk är oslagbar! Jag skrattade så tårarna rann, kom fram till att bilkörning och lyssnande på Gustafsson inte var en brs kombination;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Malin]
2013-07-05 19:01
#4

Min favorit är klart Stefan Sauk!

Katarina Ewerlöf har jag svårt för dock.

Halvdansken
2013-07-10 21:53
#5

Jag har aldrig någonsin lyssnat på en ljudbok, hur är det jämfört med att läsa själv? Jag tycker det verkar konstigt att ha en annan röst "i huvudet", liksom. Om ni förstår hur jag menar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Skogshumblan
2013-07-10 22:51
#6

Halvdansken. Jag tycker det är rätt skönt men det kräver att det är en uppläsare man trivs med. Jag lyssnar när jag plockar hemma, åker bil eller springer, det är då jag hinner läsa. Kräver ju lite fokus att lyssna men det är en vanesak tror jag. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Yelly Bean
2013-07-15 12:18
#7

Jag har bara lyssnat på Krister Henriksson läsa upp Harry Potter på svenska och Stephen Frey på engelska. Stephen Frey är jättebra! Lagom inlevelse och lite olika, passande röster för de olika karaktärerna. 👍

chade
2013-08-24 23:40
#8

Har bara lyssnat på Harry Potter på engelska som ljudbok, då med Stephen Fry. Jag verkligen älskade att lyssna på honom, riktigt bra 🙂

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Bellona
2013-08-25 11:35
#9

Jag lyssnar inte mycket på ljudböcker men favoriten är James Marsters som läser Jim Butchers Urban Fantasyserie The Dresden Files. :)

Upp till toppen
Annons: