Annons:
Etikettövrigt
Läst 5034 ggr
MimmieM
3/29/08, 9:19 PM

Bokklubb

Är ni med i någon bokklubb och i så fall vilken?
Är den bra eller dålig, vilket utbud av böcker finns, vilken målgrupp riktar den sig till osv.

Carpe Diem

Annons:
MimmieM
3/29/08, 9:31 PM
#1

Själv är jag med i Månpockets bokklubb. Finns någonting för alla som tycker om pocket!

Första boken får man för 59 kr och andra 49 (tror jag) resterande böcker kostar 29kr. Det lönar sig alltså att köpa många böcker på samma gång. Och det är att det är fraktfritt :)
Rekomenderas!

Carpe Diem

mjioo
3/31/08, 12:55 AM
#2

#1 ska jag genast kolla upp! :D

[Vargnatt]
3/31/08, 1:20 AM
#3

Är med i Bonniers bokklubb :) Jag är nöjd iaf, finns många olika böcker att välja och alla kan nog hitta något där :)

MimmieM
3/31/08, 1:44 AM
#4

#2 ja gör det! Det är toppen :)

Carpe Diem

Sara
3/31/08, 4:16 PM
#5

Jag är med i Damms bokklubb, Skaparglädje och så var jag medlem i En sann historia men den klubben är nu en del av Internetbokklubben.

Jag brukar inte köpa böcker men jag tycker om att se vilka nyheter det finns och sedan låna dem på biblioteket.

Sara

Jalking
3/31/08, 4:30 PM
#6

Jag är med i Nautiska Bokklubben.

Annons:
Plum
4/1/08, 1:55 PM
#7

Internetbokklubben och månpocket.

Tycker bra om båda, även om jag ibland glömmer att avbeställa så jag har fått böcker som jag inte läst, men då har jag gett bort dom. :D

Skulle vilja ha en bokklubb där man måste meddela att man VILL ha boken och inte tvärtom, är så dålig på att avboka. :S

Effie
7/15/08, 12:36 AM
#8

Månpocket (tycker utbudet är lite tråkigt; sist var nästan alla böcker slut av dem jag kunde tänka mig), och så Böckernas Klubb (medlem mest för att få tidningen; många trevliga böcker presenteras). Trivs egentligen inte med att vara med i bokklubbar; glömmer så lätt att avbeställa och det kan bli dyrt.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

BitteS
7/17/08, 4:33 PM
#9

Jag var länge med i en bokklubb för några år sedan. Sen började jag jobba på en internetbokhandel, får man säga vilken? Äh, jag chansar, jag jobbar på AdLibris och köper numera de flesta böcker jag behöver där. Man kan nog säga som så att jag köper flera böcker än vad jag behöver, för det börjar bli ganska fullt här hemma.

Eftersom vi behandlar årskilliga tusental böcker på en dag får man se en väldig massa intressanta böcker som man privat aldrig skulle få korn på. Det är SÅÅÅÅ otroligt kul med böcker och den kunskap man kan få av dem. Kunderna beställer många utländska böcker om t ex olika hantverk. Det utbudet är ju så oerhört mycket större i t ex USA än här.

Annars är det ett aldrig sinande flöde av nyutkommna böcker året runt. Det kan inte vara lätt för tex biblioteken att hinna köpa/ha råd med alla nyutgivna titlar. Böcker har verkligen blivit "färskvara".

UlrikaG
7/30/08, 2:09 PM
#10

SISU är jag medlem i, men där erbjuds ju inga direkta romaner ;)

Får nog se över detta med bokklubbar igen, men förmodligen kommer jag köpa på tok för många böcker då…..

har ju inte plats för dem som finns hemma redan :)

Liam
8/1/08, 10:33 PM
#11

Jag har oxå varit med i en massa bokklubbar men sen jag hittade AdLibris så köper jag mina böcker genom dem, billiga och snabb leverans.

hus-musen
8/8/08, 4:05 PM
#12

jag använder bokus.com då de har ganska många och billiga böcker och det är fraktfritt.

Qui dormit, non peccat

 


Bella-R
4/19/10, 11:56 PM
#13

Ja, jag är med i Pocketklubben.

Dymper ner 2 böcker i månaden.

Man får välja bland runt 10 böcker, och väljer man dom inte i tid skickas det dom tror passar en.

Jag blev på sätt & vis lurad till klubben, är bunden där i 6 månader.

Fick ett mejl från ingenstans där det stod att jag vunnit en pocketbok alldeles gratis, så jag tackade ja & valde min bok, helt omedveten om att jag precis bundit mig i ett halvår.

Stod ingenting om det, så jag är verkligen besviken.

/ Bella

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Annons:
Effie
4/20/10, 8:09 PM
#14

#13 Det var på något liknande sätt jag blev medlem i Månpocket direkt. Jag svarade på någon konstig enkät på nätet om bl.a. vad jag brukade läsa, och då ploppade det upp en fråga "vill du ha en gratis pocketbok?". Några veckor efter den enkäten upptäckte jag att jag hade två medlemskap i en filmklubb och ett i denna bokklubb. Det hade kunnat vara värre.

Jag har numera gått ur den. Är fortfarande medlem i Böckernas klubb. Har även gått med i Clio, eftersom jag gillar att läsa om historia, och Barnens Bokklubb, där jag funderar på att gå ur, för att hemsidan funkar dåligt - men jag avvaktar, för de håller precis på och gör om systemet.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Bellona
4/20/10, 9:33 PM
#15

Jag var mer i olika bokklubbar när jag var yngre men med ett minne som en guldfisk så glömde jag alltid bort att avbeställa böcker jag inte ville ha, numera har jag inte hittat en bokklubb som har böcker jag skulle vilja köpa. Köper från adlibris och bokus istället, billigt, fraktfritt och bra.

parsley
4/21/10, 9:40 PM
#16

Har varit med i bokklubben Skaparglädje, pyssel- och handarbetstok, som jag är, men gått ur.

Adlibris har  "bokklubbar" på sin hemsida med olika kategorier av böcker, t ex deckare, hälsa, reportageböcker.

Effie
4/21/10, 11:03 PM
#17

#16 Adlibris klubbar har fördelen att man inte måste köpa något. Man får bara ett mail med ett erbjudande.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Tarotstollan
10/11/12, 7:14 PM
#18

Oj, gammal tråd men  jag skall väl inte starta en ny när det redan finns en eller?

Är medlem i massor av bokklubbar : Månadens bok, Livsenergi, Stora Romanklubben, Bokspegeln, Böckernas klubb mm

Nu till min fråga: Vet ni om det finns någon bokklubb med tidning som
endast är inriktad på övernaturliga saker och fantasy osv?

Inte Harleqins Paranormal Romance, där är jag redan medlem. Älskar dessa vampyr, varulvar, feér, shapeshifters, häxor mm böcker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Quennie
10/30/12, 8:45 PM
#19

Är med i Harlequein's bok klubb för Paranormal Romance och jag gillar verkligen den och priset är helt ok för två böcker.

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

[Malin]
1/13/13, 1:27 AM
#20

Hmm Harlequins får jag nog spana in!

Annons:
Upp till toppen
Annons: