Annons:
Etikettövrigt
Läst 1049 ggr
Sara
1/7/08, 10:39 PM

Vet ni vad boken heter?

Det finns en roman som handlar om män och kvinnors stereotyper fast tvärt om.

Ex så var det männen som var hemma och kvinnorna som jobbade. Det var männen som tog sina söner till butiken för att prova ut en PH istället för BH osv.

Kommer inte för mitt liv ihåg vad den heter. Inte heller författare och vilket ursprungsland den kommer från. Fundersam

Sara

Annons:
Sara
1/8/08, 1:20 PM
#1

Fick svar i en annan tråd, Egalias döttrar heter boken och jag rekomenderar stark att läsa den.

Sara

AnnaKarin
1/14/08, 6:42 PM
#2

Den är bra. Vår klassföreståndare på gymnasiet hade högläsning ur den för oss.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Linn
1/15/08, 12:45 PM
#3

kul, den måste jag se om jag kan få tag i! verkar rolig!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Aelsklinn
2/3/08, 8:57 PM
#4

Inte ett dugg rolig är den! Snarare är det fruktansvärt att vi tycker att den är så absurd. Vårt samhälle är så otroligt köns(mans)dominerat. Visst tycker man synd om männen i Egalia? Men det är ju vi kvinnor som är dem för guds skull!

Linn
2/3/08, 9:18 PM
#5

hmm.. ska låna den i morgon och läsa den. har reserverat den på biblioteket.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Tarotstollan
2/20/13, 8:47 PM
#6

Hittade den här gamla tråden men tycker faktiskt att den boken är värd att  nämnas igen.
För när man väl läst den så börjat man faktiskt att fundera på om det någonsin blir en ändring i folks medvetande och i världen.

Det var en kompis (kvinna) som rekomenderade mig att läsa den någon gång på mitten av 80-talet och det är en bok jag verkligen är glad att jag läst.
Vet kvinnor som läst den, men de förstod inte vad poängen var och inte fattade att det var precis tvärtom!
T.o.m. killkompisar läste den och tyckte den var hemsk, fattade inte att det verkligen var så här för tjejer och kvinnor då.
Tyvärr är väl situationen inte mycket bättre idag, 30 år senare!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: