Annons:
Etikettkurslitteratur
Läst 2492 ggr
Frida
2007-09-19 14:02

Var köpa kurslitteratur?

Tyckte det var dags att inviga den här kategorin.

Ni som pluggar/har pluggat. Var köpte ni er kurslitteratur?
Bokhandel - internet? Ny - begagnad?
Säljer ni vidare era böcker? Var i sådana fall?

Själv har jag mest köpt mina böcker på internet eftersom det är tillräckligt dyrt med kurslitteratur som det är. En och annan bok har man dock fått köpa i bokhandeln.
Har idag också lagt ut alla mina resterande gamla böcker till försäljning på Lycknis. Tycker det är en bra sida där annonseringen är gratis och jag har fått sålt nästan allt jag har lagt upp.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
emoflickan
2007-09-19 14:38
#1

har köpt mest via bokus eller adlibris. har ofta sålt via t.ex universitetes andrahandsbohandel eller satt upp lappar. Nu har jag dock ett gäng här hemma som jag inte orkat ta tag i, får nog bli till vårterminen då kurserna startar på nytt.

JessicaL
2007-09-19 17:59
#2

Jag har tidigare köpt mestadelen av min litteratur på Adlibris - snabba och billiga. Ibland har jag hittat någon bok begagnad, men jag brukar vara noga med att den är gott skicka och inga understrykningar är gjorda.

Nyligen handlade jag via Lycknis nya bokhandel på nätet. De 8 böcker jag köpte blev faktiskt ca 260kr billigare än om jag köpt dem på Adlibris.

MimmieM
2007-09-19 18:33
#3

De kan ju ha ett paketpris för just den kursen som säljs vid kursstart, har varit med om det i 2 kurser hittils de brukar vara överlägset billigast.
Annars beställer jag från adlibris.. eller nere på vår egen bokhandel på universitetet

Carpe Diem

Sukram
2008-06-06 16:17
#4

mina kursböcker kom utesltande från adlibris, endast i undantagsfall från studentbokhandeln i Gbg och akademibokhandelns studentbokhandel.

PeterMUst
2012-01-05 00:39
#5

Köper vanligtvis ny kurslitteratur via www.bokus.com/student. Har funkat bra, de är billiga och böckerna kommer när de ska. Numera går det även att köpa o sälja begagnade kursböcker där, har dock inte prövat det ännu.

Upp till toppen
Annons: