Annons:
Etikettövrigt
Läst 2208 ggr
parsley
2/8/12, 2:08 PM

Bokrea 2012

Bokreakatalogerna för 2012 har kommit.

Har ni hittat något ni kommer att köpa?

Nyöversättningen av Tolkiens "Härskarringen" finns med och den kommer jag att köpa. Annars vet jag inte om det blir något. Några handarbetsböcker av intresse hittade jag inte och det blir för mycket böcker i hemmet om man ska köpa skönlitteratur och sakprosa bara för att man är nyfiken på dem. Biblioteket har onekligen sina fördelar. Ev köper jag lite diktböcker om jag hittar några. Poesi är sådant som man kan återvända till.

Annons:
julklappen
2/20/12, 1:39 AM
#1

Jag har inte tittat ännu efter någon särskild bok.Men jag brukar köpa böcker som handlar om  Livet efter detta och Diktböcker.

Mimmi
2/25/12, 11:05 AM
#2

Jag lovade att jag inte skulle gå på rean - jag kan inte lǻta bli att köpa något, samtidigt som min bokhylla är fylld av böcker jag inte läst än. Jag kikade in lite snabbt på Akademibokhandeln… Kom ut med Patti Smiths Just Kids samt två fickordböcker. Men ångrar mig inte ett dugg!

parsley
2/27/12, 10:25 AM
#3

# 2 Omslaget på Just Kids är ju så snyggt att man kan ha boken som prydnad. Glad

Pirjo
3/2/12, 5:24 PM
#4

Hade bestämt mig för att inte köpa nåt på rean, men trillade dit idag och kom hem med

Livet av Keith Richards

Boktjuven av Markus Zusak

Tron på förändring av Barack Obama

Florentyna
4/5/12, 9:22 AM
#5

Barack Obamas bok ska jag absolut köpa om jag ser den. Gillar honom skarpt.

Köpte "Nordens herrar" på rean, av Bernard Cornwell; 3:e delen om hans romanserie som skildrar vikingatriden på ett alldeles ypperligt sätt

och

"Rekviem" av Robyn Young; också 3:e delen om Tempelriddarorden. Väntar med stor entusiasm på hennes nya triologi om skottarnas uppror 1270.

Men bok som jag verkligen vill ha är "Eleonora av Akvitanien" av Johan August Lybeck. Är det någon som har den och vill sälja så hör av er.

Mvh

Florentyna

Upp till toppen
Annons: