Annons:
Etikettboktips
Läst 2104 ggr
whiteangel2
3/8/12, 10:52 PM

Boktips?

Jag läser mycket böcker med självbiografiska inslag eller helt självbiografiska.

Favoriter de senaste åren är bland annat:
Skadad
Ut ur mörkret
Inte som hon
Inspärrad

Har ni några boktips?

Marre

Annons:
Catta-
3/11/12, 12:14 PM
#1

Har du läst dave pelzer böcker? riktigt bra.

Pojken som kallades Det, Pojken som inte fanns och Pojken som överlevde.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

MissInAction
3/11/12, 12:42 PM
#2

Pilgrimsresan av Paulo Coelho.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

whiteangel2
3/11/12, 4:33 PM
#3

#1 Ja de har jag läst

Marre

Alyosha
3/21/12, 5:18 PM
#4

Jag väljer livet av Sabine Dardenne. Författaren är en belgisk kvinna som kidnappades som barn av pedofilen och seriemördaren Marc Dutroux.

En väldigt deprimerande bok, måste jag säga.

whiteangel2
3/22/12, 9:46 AM
#5

#4 Den är helt fantastiskt bra

Marre

[josefineomar]
3/24/12, 4:13 PM
#6

Gömda och Asyl av Liza Marklund :) Man blir väldigt förbannad när man läser dem, men de är bra. Och boken Tracy Lords är också en biografi som jag tyckte var bra för några år sedan när jag läste den.

Annons:
[josefineomar]
3/24/12, 4:26 PM
#7

Har precis sett första filmen och börjar läsa böckerna nu. Hungerspelen är kanske inte jättemycket fantasy, men lite i alla fall :) Av Suzanne Collins. Tre böcker.

[josefineomar]
3/24/12, 4:28 PM
#8

Nej men oj! Skrev fel! Tänkte skriva #7 i ett annat inlägg!

Florentyna
4/5/12, 9:07 AM
#9

"Tusen ord för glädje"

av Byron Katie är en underbart positivt och vackert porträtt av det uppvaknande sinnet hos en människa i svår andlig nöd och fattigdom.

Mvh

Florentyna

emmi_90
4/11/12, 7:10 PM
#10

Kråkflickan, den första boken av en triologi "Victoria Bergmans Svaghet". Den är skriven av Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundqui.

Det är inte en biografi, men något utav det bästa jag har läst! Så fruktansvärt verklig. Jag kunde inte lägga ifrån mig den när jag väl började läsa andra boken, hungerelden.

:)

rockynova
5/11/12, 10:31 PM
#11

Den absolut vackraste bok jag läst är: En sorts kärlek av Ray Kluun. En självbiografi där han berättar om tiden då hans lilla familj kämpade mot fruns cancer. Helt otroligt hur denna bok berörde. Rekommenderas varmt! Även alla Dave Pelzers: Pojken som kallades det. Även detta helt fantastisk självbiografi. Hoppas det är något som faller dig i smaken :)

hus-musen
5/14/12, 1:49 PM
#12

Finns en del biografi-liknande böcker, du kanske har läst 14 år och till salu? Lättläst och tänkt att passa till flera åldersgrupper både vuxen och tidig ungdom. Men en rätt hemsk historia.

Böcker från Torey Hayden handlar om barn.

Annars finns det tex Äcklig av Constance Briscoe, läskig bok om en mammas hat mot sitt barn.

Qui dormit, non peccat

 


whiteangel2
5/14/12, 2:10 PM
#13

Läst mycket men inte Torey Hayden böcker

Marre

Annons:
Perly
5/16/12, 7:37 PM
#14

Sandra Lee- Flykten från Irak
En sann berättelse baserad på en intervju med en äldre Irakisk kvinna och hennes familj, sjukt bra enligt mig

Alltid Oavsett

Upp till toppen
Annons: