Annons:
Etikettövrigt
Läst 2214 ggr
Primulan
5/1/12, 11:21 AM

Läslust

Hej, sökte på läsplatta och något annat och hamnade här, trevligt.

Funderar på att köpa mig en läsplatta, eller möjligen en surfplatta, att läsa böcker på.

Jag har läslust, men blir så fort trött i ögonen, eller hela jag är trött, så det blir inte så mycket läst. Jag gillar pocketbokformatet, men texten är ofta så liten och jag tröttnar. Mina glasögon är från i höstas så de är ganska nya.

Kan en läsplatta hjälpa mig eller är jag fel ute, tips på någon bra och vilken storlek ska jag välja.

PocketBook IQ 701

Denna har jag tittat på.

Annons:
hus-musen
5/14/12, 1:51 PM
#1

Jag har jättesvårt att läsa långa texter på läsplatta, blir väldigt trött i ögonen. Men det finns böcker med större text, eller så skaffa en sån där läsförstorare, finns på tex clasohlson och biltema till rimliga priser.

Qui dormit, non peccat

 


Primulan
5/14/12, 6:51 PM
#2

Blev en Sony läsplatta.

Väntar på den då den inte fanns på lager.

hus-musen
5/15/12, 12:57 PM
#3

Ah oki :) Tipsa gärna om du gillar den, skulle vilja ha en men har inte hittat någon jag kan titta på längre stunder!

Qui dormit, non peccat

 


Annie-E
5/15/12, 3:33 PM
#4

#2 Skulle jag köpa en läsplatta igen, så skulle jag också välja en Sony. Efter att ha tittat runt så verkar de vara de bästa.
Hade en Bookeen tidigare, men har gått över till surfplatta, tack vare läsplattans dåliga teknologi… och jag gillar tekno :)

Alla, både läs-o-surfplattor kan man välja textstorlek på, så det behöver man inte oroa sig för. Det ingar i läsprogrammen man laddar ned till den.

LYCKA TILL och Trevlig Läsning.

Med varm och vänlig hälsning
Annie

www.joella.bloggplatsen.se

Primulan
5/15/12, 6:34 PM
#5

Ska bli spännande.

Biblioteket stänger kl 17.00 där jag bor och jag är väl hemma cirka 17.10 och stängt på lördagar när jag är hemma.

Jag tänkte låna böcker och då är det skönt att de lämnar tillbaka sig själv.

Vill dessutom gärna kunna ta med mig i handväskan utan att det är för stort och tungt.

Jag rapporterar när jag haft den lite.

Tack för svar.

Primulan
5/27/12, 7:39 AM
#6

Jag har nu haft läsplattan i drygt en vecka och har läst två böcker och är på den tredje.

Kan bara säga att det är toppen.
Liten och smidig, lånar böcker när som helst och de lämnar tillbaka sig själv.

Annons:
Annie-E
5/27/12, 8:28 PM
#7

HÄRLIGT att du är nöjd :)

Glad

Med varm och vänlig hälsning
Annie

www.joella.bloggplatsen.se

Primulan
5/27/12, 8:36 PM
#8

GladCool

Buffaomini
7/9/12, 12:46 PM
#9

Ser att detta är en "gammal" tråd men måste ändå bara säga: läsplatta är toppen. önskar bara att mer böcker kom till plattan.

har en samsung galaxy tab 8.9
funkar super!

Upp till toppen
Annons: