Annons:
Etikettboktips
Läst 3732 ggr
[SelmaP]
8/5/12, 11:11 PM

Boktips till 12åring? :)

Hej, förlåt för två trådar i rad! haha :P

Iallafall så har jag världens läslust då jag inte orkar nörda framför datorn hela dagarna! Därför undrar jag om någon vet någon bra bok för en tjej, i 12års åldern! Mig alltså! ;)

Gillar alla slags böcker, gärna där det är sådär, typiskt tjejer och vad som händer i deras liv och sånt!

Sen tycker jag också om faktaböcker, gärna om hundar/hamstrar. Vet ni någon bra?

Skicka gärna en bok genom post som jag kan läsa! Brukar göra så, går utmärkt. Jag skickar givetvis tillbaka boken i samma skick!

Pma mig om adress m.m!

Kramisar // Selma

Annons:
ks.gerbil
8/6/12, 12:12 PM
#1

Gillar du fantasy?

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SelmaP]
8/6/12, 12:17 PM
#2

1# Ja, :D

ks.gerbil
8/6/12, 12:19 PM
#3

Har du läst Harry Potter eragon o. S . V.? Annars foto albumet, testamentet och dagboken av Laura trenter är riktigt bra! Det är typ deckare och mysterie med en nypa kärlek ^^

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SelmaP]
8/6/12, 12:21 PM
#4

3# Tack för tipsen, gillar dock inte Harry Potter-böckerna..

Fotoalbumet har jag läst, den är jättebra! :)

Jag checkar dem böckerna, tack igen! ;)

ks.gerbil
8/6/12, 12:30 PM
#5

Om du läst foto albumet är dem andra som självständiga fortsättningar ^^

Gerbil-hemsidan hittar du R

sunnys
8/6/12, 5:52 PM
#6

Böcker av katarina von bredow är superbra, typ som "syskonkärlek" :)


Annons:
parsley
8/7/12, 11:42 AM
#7

Kim M Kimselius böcker brukar vara uppskattade av barn och ungdomar. Hon skriver främst historiska äventyrsböcker som är spännande och känns realistiska.

http://kimselius.se/

Cafesinner
10/9/12, 7:53 PM
#8

Skuggorna i spegeln är bra fantasy. Och när jag var runt din ålder läste jag alla böcker om Zeina och Nalle :)

BeccaTilda
10/9/12, 7:57 PM
#9

Dalslandsdeckarna älskade jag!!! Finns många böcker, men börja med den första :D Rekomenderar starkt :)

Rånarna i ödetorpet heter första :) Dessa är skrivna av Pia Hagmar :)

Cafesinner
10/9/12, 8:02 PM
#10

oh, och fotoalbumet av laura trenter

BeccaTilda
10/9/12, 8:08 PM
#11

Och de två uppföljarna av fotoalbumet!! :) Dagboken och testamentet! :) Samt Puman av Laura är också bra!! :)

Johannez
10/14/12, 9:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

12 år säger du hm..

"Spelkortsmysteriet" av Jostein Gaarder, norsk författare

Läste den när jag var 12, blev helt fast och den ställer många tänkvärda frågor. fantasy men en skvätt filosofi.

Gillar du den så finns hans kändaste bok "Sofies Värld" som får klassas som min favoritbok :)

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

sanpire
10/20/12, 12:33 AM
#13

Linas kvällsbok och systrar i jeans böckerna är stora favoriter från när jag var yngre :)

Annons:
[Malin]
10/23/12, 9:14 PM
#14

Tipsar om de två böcker som kommit ut i serien "Trolldomens tre skrifter" av John Stephens;

- Smaragdernas bok
- Rubinernas bok

Perly
10/25/12, 11:19 PM
#15

Hade du vart ett år eller två äldre hade jag sagt Ättiksgurka med Choklad men just nu, hm… Hoppet?

Alltid Oavsett

[SelmaP]
10/26/12, 1:07 PM
#16

Tack för alla tips!

15# Hoppet har jag läst. Den var superbra :)

Jag har hittat en bra bok-serie '' Klass 7b '' heter den alltså. Den verkar superbra :) Kommer nog ta tid innan jag läst ut alla böcker i serien.

[Misstaget]
11/2/12, 9:14 AM
#17

Gillar du djur?

Gillar du djur i litteratur som är skrivet på ett fascinerande vuxet sätt? (som inte är tråkigt?)

Gillar du natur och spänning?

Då rekommenderar jag Varghunden och Skriet Från Vildmarken av Jack London.

Minns att jag läste dem när jag var 10-11 år efter att ha lånat dem på Bokbussen. Det var ett tag sedan, men jag minns att dem var bra!

[SelmaP]
11/2/12, 9:17 AM
#18

17# Jo, skriet från vildmarken håller vi på att läsa i skolan :) Alla får en varsinn bok och så får vi t.ex en läxa att läsa till sida 30. :P

Den verkar jättebra. Det finns en blå bok som är lätt. Och sen den gröna som är av den svårare varianten, jag fick den gröna :S :P Så vissa ord vet jag knappt vad dem betyder. Men ja, den är väldigt bra :)

[Misstaget]
11/2/12, 9:37 AM
#19

18# Åh, underbart! Då vet man att det går bra!

Du ska vara stolt över att du fick en svårare. Då utvecklas man förhoppningsvis mer själv.

Och det finns alltid:

# Ordlistor

# Någon ordkunnig ungdom/vuxen att fråga

¤ Synonymer

# Man kan lära sig i efterhand allt eftersom man läser!

Det är i övrigt bra att du tycker att den är bra!

johan
11/7/12, 1:25 PM
#20

Sara Kadefors böcker är väl rätt bra från den åldern. Vissa, som t ex Sandor slash Ida har ju även gjort som brilliant film.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Igelkotte
11/22/12, 8:00 AM
#21

De glömda barnen

eller Syster Varg

kanske kunde vara något för dig?

[linnnmiolinnn]
1/2/13, 12:58 PM
#22

Hunger games ? , jag är helt fast i den xD .

( jag ) gillar även Ane fransk  dagbok väldigt mycket .

saga97
1/5/13, 12:21 AM
#23

jag kan bara tipsa om twiligth böckerna och hunger games triologin båda helt fantastiska jag brukar gilla böcker som blir fimer sen

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

BloodyWolfTooth
1/5/13, 9:53 PM
#24

tistelblomman av amanda hellberg

Matchad av ally condie

två mycket bra böcker jag läst

jag är 14 men läste dom typ när dom kom ut här och de var kanske ett halvår senn eller nåttGlad

Upp till toppen
Annons: