Annons:
Etikettfantasy-sci-fi
Läst 1929 ggr
[josefineomar]
8/8/12, 7:02 PM

Glömt titel

Hej! Såg att andra frågat om böcker de glömt titeln på, så jag tänkte göra det samma!

Jag läste en bok för säkert tio år sedan. Det handlar om en ung tjej vars mormor är häxa. Hon bor ett tag hos sin mormor och upptäcker att hon också är en häxa. En katt smyger sig in i hennes rum och blir "hennes". Det är något med en kyrkogård och någon ond ande som försöker ta sig upp ur en grav, och flickans uppgift är att mota tillbaka honom. Har för mig den henne "Tolfte klockslaget", men hittar det inte någonstans. Någon som förstår min diffusa förklaring och känner igen det? ;)

MVH Josefine

Annons:
ceolas
8/9/12, 5:07 PM
#1

Kan det vara Trettonde natten av Eddy C. Bertin?

[josefineomar]
8/9/12, 5:53 PM
#2

Åh! Den måste det vara! Tack! Har funderat många år på vad den kunde heta xD

[SelmaP]
8/10/12, 1:18 AM
#3

Den verkar bra såsom du beskrev den! Var finns boken att låna/köpa? :)

[josefineomar]
8/10/12, 4:22 PM
#4

Tyckte den var jättebra när jag var yngre :) Vet inte riktigt, på Bokus finns den inte. Kollade Bokborsen.se också, men hittade den inte där heller - men där kan man nog hålla utkik efter den så kommer den säkert någon gång :) Såg en gammal Tradera-annons, så där kan man nog kolla också, eller blocket.  Men som ny verkar det inte gå tyvärr :/

[josefineomar]
8/10/12, 5:29 PM
#5

Den finns på mitt bibliotek i Stenungsund, så kolla din stads bibliotek - där borde den finnas :)

Upp till toppen
Annons: