Annons:
Etikettövrigt
Läst 5260 ggr
saga97
2012-12-13 23:12

hjälp kort novell! bråskande

jag behöver värkligen hjälp det är en skoluppgift behöver alltså få lite kritik om den hära korta novellen jag vet att jag är galen för när jag tänkte på julen var det dehär som kom fram

Det var i början av december jag visste inte vart jag var jag såg bara några män rusande mot mig. jag hade jätte ont i huvudet sedan vaknade jag upp . Först förstod jag inte var jag var. Jag kunde inte minnas någonting jag försökte gå upp men kände genast smärtan i huvudet och stannade kvar . Sen kom jag ihåg en person min vän det var han som slog mig riktigt hårt i huvudet . Plötsligt kom det en man in i rummet . - Hej hur känner du dig sa mannen . - Ganska ont i huvudet sa jag .- Jag är din doktor och du verkade fått ett slag i skallen av Lars Johansson . Är det någon du känner ? Ja så är det nog sa jag . - Just nu är han i häktet men efter rättegången får vi se om han ska få fängelse eftersom din skallskada är ganska allvarlig .

Det va den också jag hade haft dubbel blåtira i över en vecka nu . Jag kunde inte sluta tänka på Lars . Min ända vän minnena kom tillbaka i episoder . Jag visste nu att Lars hade hamnat på fängelse i 3 månader . Jag kommer ihåg hur mycket han tjatade om julafton om hur roligt det skulle vara då . Jag hade ju inte direkt några minnen om hur roligt det var på julafton. Inga alls faktiskt. Doktorn hade berättat om min familj som bor utomlands som jag skulle fira jul med . Faktiskt så brydde jag mig inte om dem. Doktorn sade nästa dag att det är dags för mig att åka hem. När jag kom hem så hade jag kommit på bankorts koderna . Jag gick till torget och tog ut allt ihop sen gick jag till torget köpte mat och godis. På hemvägen mötte jag Lars. Han hade med sig en stor väska . Vi körde hem till mig och åt nu fick jag veta hur det kändes. Att inte fira jul själv det var inte så himla speciellt men det enda jag ville veta var va han hade i väskan . När jag frågade Lars sa han att det var en julklapp åt mig. Jag tyckte det lät väldigt spännande . Det var ju dagen innan julafton så Lars skulle köra till ett speciellt ställe imorgon . Han sa att han skulle gottgöra mig för allt . Nästa dag körde vi tydligen mot en flygplats . vi tog ett flyg fast konstigt nog fick jag heta Gunnar när vi gick på flyget . efter 5 timmar var vi framme vi skulle tydligen till ett ställe i Spanien . När vi kom fram till hotellet tog han fram väskan öppnade den och tog upp någonting . Det var väldigt vackert det glittrade när han tog fram det . Det var en diamant det var många fler i påsen . - Vi är rika sa Lars jag behövde bara rymma från fängelset och råna en butik . Det är julafton och vi är här tillsammans . Vi kan göra vad som helst nu . Dagen efter tog jag väskan och stack det var den sista gången jag träffade Lars

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

Annons:
saga97
2012-12-13 23:35
#1

behöver brådskande hjälp

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

[WickedAlly]
2012-12-13 23:39
#2

Jag tycker att novellen är bra, det händer mycket på kort tid och det gillar jag. Däremot brister det ibland språkmässigt då du missat punkter och kommatecken på en del ställen, försök att läsa genom den långsamt för att se vart du själv skulle vilja ha pauser. Exempel:
(Sedan finns det såklart fler sätt att dela denna mening)

Det var i början av december jag visste inte vart jag var jag såg bara några män rusande mot mig.
=
Det var i början av december. Jag visste inte vart jag var, jag såg bara några män komma rusande mot mig.

saga97
2012-12-14 00:08
#3

tack det är sista inlämnings dagen imorgon tufft ed betyg i 7 an

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

[WickedAlly]
2012-12-14 01:15
#4

Förstår jag, början på sjuan, gymnasiet och universitetet är det oftast. Rena chocken :)

Halvdansken
2013-01-03 10:17
#5

Det är skillnad på var och vart. Du visste förmodligen inte var du var. Vart är en riktning - vart ska vi gå (till varuhuset) - var ska vi gå (på trottoaren).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: