Annons:
Etikettbarnlitteratur
Läst 2355 ggr
AMJJ
2/25/13, 9:23 AM

Barnbokstips

Lägger in en ny tråd här så vi kan tipsa varandra om barnböcker här under rubriken "Barnböcker" istället för under allmänna tips. Så kom igen nu, vilka barn- och ungdomsböcker vill ni tipsa om?!

Annons:
[GerbilLooover]
2/25/13, 12:30 PM
#1

5 böckerna är bra.

leemland
2/25/13, 5:47 PM
#2

En bra ungdomsbok(tror jag) är Olycksfågeln den gillade jag för ett antal år sedan :) 

Och en bra barnbok är Vitnos här finns dom :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cafesinner
2/27/13, 10:56 PM
#3

Två ABSOLUTA MÅSTEN är Lillebror & nalle samt Gungstolsresan.

Sozzia
2/28/13, 2:21 PM
#4

Här kommer några barnbokstips som egentligen är barnas favoriter 😉:

* Gissa hur mycket jag tycker om dig! - Sam McBratney

(ca 3 år, kan läsas högt tidigare för exempelvis babyn, då språkutvecklingen börjar tidigare än vad man har trott. Och att höra din röst är lugnande för ditt barn. Kärlekssaga mellan pappa kanin och lilla kanin som tävlar om vem som tycker om den andre mest. Mkt fin!)

* Historien om någon - Åke Löfgren

(ca. 3-4 år. Spännande! Även för den vuxne.) 

* Sagan om det röda äpplet - Jan Lööf

(ca. 4-5 år. Vann 2012 priset "Bästa Barnbok", framröstad av förskollärare. Intressant historia med röd tråd.)

* Allrakäraste syster - Astrid Lindgren

(ca 5-7 år Fantasieggande och fin saga med oväntat slut.)

* Stora boken om sandvargen - Åsa Lind

(ca. 6 år. Väcker spännande funderingar och frågeställningar som en 6-åring kan fundera på. Tänkvärd även för vuxna!)

[nathalie44]
3/1/13, 5:39 PM
#5

rum 213 är jätte bra

[GerbilLooover]
3/1/13, 5:41 PM
#6

#5 Håller med! 😃Samma författare har också skrivit Sorgfjäril och Månfågel, ska läsa Sorgfjäril efter Sagan om Ringen böckerna.

Annons:
Upp till toppen
Annons: