Annons:
Etikettövrigt
Läst 909 ggr
Swadika
2013-03-14 19:29

Vad heter boken?

Jag läste en bok för några år sedan och jag kan inte komma ihåg namnet på den. Jag kommer inte ihåg så mycket utav den men någon kanske vet vilken det är. Det är några år sedan den kom ut och den är inte skriven på svenska, men den finns som översättning på svenska. Den utspelar sig under sommaren.

Huvudpersonen är en tjej som bor tillsammans med sin pappa på en ö, hon har en storebror som studerar i fastlandet om jag har för mig rätt. Hon har också en hund. Killen hon blir kär i heter Lucas/Lukas och om han är en zigenare eller om han bara blir kallas för det kommer jag inte ihåg. Jag har för mig att de träffades när huvudpersonens hund springer iväg och Lucas hittar den. Jag vet också att han gav henne en figur som han gjort själv(kan vara trä eller sten)

Om han sedan i slutet dör eller bara försvinner kommer jag inte heller ihåg. Men jag vet att hon var väldigt ledsen över detta, i prologen berättar hon om att det var hennes pappa som sa att hon skulle skriva ner berättelsen om henne och Lucas. 

Är det någon som har någon liten aning om vad detta kan vara för bok?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Swadika
2013-03-14 19:31
#1

Jag har också för mig att framsidan är som på en strand och man ser fotspår eller något liknande

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
2013-03-14 21:31
#2

Hittade vad boken hette och om någon är intresserad så heter den "Lucas" på engelska och "Om jag inte hade sett honom" på svenska, skriven av Kevin Brooks

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: