Annons:
Etikettövrigt
Läst 4153 ggr
Swadika
2013-03-23 22:18

Din bokhylla

Hur ser din bokhylla ut? Hur är den uppdelad, och vad för typ av böcker finns i den? Visa gärna bilder också.

Jag har precis själv rensat bort alla böcker ifrån min bokhylla och har bara kvar ett fåtal böcker men håller på att fylla upp den igen. Just nu är det inte speciellt uppdelad utan har bara samma serie bredvid varandra. En hel hylla tas dock upp utav alla mina twilight böcker plus filmer :) Tyvärr hade jag ingen bild just nu så får ta en senare :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
[Malin]
2013-03-24 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Innan hade jag mina böcker i bokstavsordning efter författarens efternamn men nu har det blivit lite huller om buller. Serier står i alla fall tillsammans.

Jag har plockat ner de flesta böckerna eftersom vi ska flytta men satte upp alla olästa i en och samma hylla och det är vad bilden föreställer ;)

[GerbilLooover]
2013-03-24 11:55
#2

#1 Oj vad många! 😃

---

Kan visa en bild på min bokhylla sen :)

[Malin]
2013-03-24 11:58
#3

#2 Ja, det är ett par stycken 😃

Swadika
2013-03-24 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min bokhylla, som sagt har precis rensat den ^^ Så inte många böcker som jag har kvar ^^ Alla andra böckerna ligger i en kartong

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[RMSLiners]
2013-03-25 11:00
#5

Har ingen bild men våran bokhylla har ett hundratal böcker. Allt från facklitteratur till romaner och barnböcker hittas där.

Tarotstollan
2013-03-25 23:46
#6

Mina bokhyllor jag har är överfulla. I dem står böckerna i den ordningen jag köpte dem. Det står två lager i dem och dessutom staplat uppe på de böcker som står där. Alla böcker sen 1994 ligger i högar på golvet och vissa i papplådor i stora garderoben.
Numera staplar jag där det finns plats, inga böcker kastas! Skall köpa fler bokhyllor när jag har råd, funderar på 8 st nya Billy och får hoppas på att det skall räcka.
Fast gillar inte att de tagit bort de som var 60 cm breda. Nu måste jag välja på 40 eller 80 cm, har kompisar som köpt 80 cm och efter några år rasade de ihop för de böjde sig på mitten!

Någon som har erfarenhet av det samma och hur ni löste det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Swadika
2013-03-26 00:01
#7

Jag tycker om expeditbokyllorna (den som jag har i #4) den finns med fler fack, finns en med 24 fack och man kan antingen ha den mot väggen, annars kan man ha böcker åt båda håll. Finns på Ikea :) och jag tycker facken är tillräckligt stora. Ja det får plats ett gäng böcker i varje fack. Annars ja jag vet inte, min syster löste det genom att sätta upp vanliga hyllor på väggen, men kanske inte är optimalt när man har så mycket böcker

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Tarotstollan
2013-03-26 22:21
#8

Ja, det behövs rejäla hyllor när man ar mycket böcker. Dessutom har jag ju katter så jag vill inte ha hyllor som de kan hoppa upp på eller in i.
Vet en som katten välte hela hyllan för, katten klarade sig men blev ju vettskrämd och någon hylla gick sönder.
Inte kul när något sådant händer!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Halvdansken
2013-03-27 01:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vår skönlitterara avdelning, ingen speciell ordning mer än uppdelat på författare, dock inti i bokstavsordning. Den var inte fylld upp när jag tog bilden, nu har vi börjat stapla ovanpå också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
2013-03-27 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Faktaböcker, indelat lite per område.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
2013-03-27 01:23
#11

Det är Billy på mina bilder. Jag kör med en mix av 40 och 80, men tycker faktiskt att det är snyggare med 40 cm. Skulle jag köpt om det idag skulle jag bara tagit 40 breda, men det blir ju mer att skruva ihop.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tarotstollan
2013-03-27 19:55
#12

Det ser ju bra ut. Roligt med mycket böcker. Finns väl inget värre än att komma hem till folk som bara har prydnadsföremål i bokhyllorna!
Ja det blir nog 40 cm, de är lättare att placera.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lavine
2013-04-12 18:37
#13

Som #1 har jag haft ordning, men har nu oordning. Det jag hade tidigare och även nu strävar mot är att ha alla skönlitterära böcker i bokstavsordning efter författares efternamn. Sen har jag delat in i andra "avdelningar": litteraturhistoria, ordböcker, språk, historia. Något jag inte hade förut men ska skaffa nästa gång jag fixar ordning i hyllorna är en egen hylla åt kokböcker.

Annons:
[GerbilLooover]
2013-04-12 19:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här r min bokhylla då, har ganska mycket böcker från när jag gick i lågstadiet men men :P Och lite andra saker där också…Hihi Bildkvalitén är inte den bästa då bilden är tagen med surfplattan

[GerbilLooover]
2013-04-12 19:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Har en till bokhylla som min fågelbur står på, har inte så mycket böcker där men några.

[Nisseplupp]
2013-04-23 22:33
#16

Jag har en stor bokhylla som jag har fyllt med böcker, har ställt mina lite huller om buller då vi precis flyttat men tanken är att jag ska hinna ställa i ordning i helgen  🙂

Swadika
2013-04-23 22:34
#17

#16 har du tänkt på någon speciell ordning som du ska ha dem? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Nisseplupp]
2013-04-23 22:37
#18

#17 har inte bestämt än. Har både pocket och hårda böcker och det är jpbbigt för jag kan ha de 2 första böckerna ur en serie i pocket och den sista i bokformat.. Så jag får fundera lite på hur jag ska göra :)

monstermash
2013-04-24 00:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag har inte så mycket böcker dock, men här är min bokhylla. Hade typ 1 ½ hylla till med gamla hästböcker, men la undan dem! :)

De är sorterade efter kategorier x)

monstermash
2013-04-24 00:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Mina hästböcker som fortfarande står uppe i bokhyllan är lätt tillgängliga för barnen så de också kan bläddra i några böcker och låter bli mina. 😉😇Här är det dock ingen ordning, ungarna får ställa böckerna hur de nu vill.

Annons:
Upp till toppen
Annons: