Annons:
Etikettövrigt
Läst 884 ggr
parsley
2013-04-11 16:08

Pojkars läsande

Tips om hur man kan få pojkar att läsa

http://www.litteraturmagazinet.se/opinion/sju-punkter-for-att-fa-pojkar-att-lasa

samt en fundering från min sida. Hur är era relation till böcker, era föräldrars relation till böcker och era ev barns relation till böcker? Har ni fått upp vanan att läsa från skolan eller kommer den hemifrån. 

När jag var liten läste min pappa en hel del, medan mamma läste betydligt mer sällan. Både jag och min bror läser en hel del som vuxna. 

Jag läste inte särskilt mycket när jag gick på högstadiet. Till viss del kändes det som jag vuxit ifrån ungdomsböckerna och inte var mogen för vuxenböckerna. När jag började på gymnasiet började jag läsa vuxenböcker, tack vare svenskaläraren i skolan, skolbibliotekarie och pojkväns mamma som föreslog att jag skulle läsa "Brott och Straff".

Annons:
Alvirpo
2013-04-11 16:11
#1

Jag läser typ dygnet runt, läste nyss ut en serie på 82 böcker, tog ca 3 månader:) Jag har ingen aning om vad jag fått det ifrån då ingen i min omgivning läser så  mycket som jag. läser så fort jag får till fälle i skolan och nästan hela eftermiddagarna. (12år)

Swadika
2013-04-11 16:25
#2

Jag har alltid läst mycket, min pappa läser väldigt mycket och min mamma läser mycket i omgångar. De läste för mig när jag var liten och har alltid uppmuntrat läsandet. Just nu har jag en period där jag inte läser så mycket längre. Förr kunde jag sitta hela dagar och bara läsa, nu är det mest på tåg och bussresor. Men jag reser två gånger i veckan och då läser jag alltid :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: