Annons:
Etikettövrigt
Läst 1325 ggr
Tarotstollan
2013-07-03 20:52

Semesterläsning.

Semestern är ju på gång nu och jag undrar har ni särskilda planer för hur eran läsning skall vara under ledigheten?
Har ni samlat i kassar för semestern? Byte av genre?
Eller något annat intressant?

Själv har jag inte läst en bok på flera månader. Har så mycket annat runt mig som tar tid men jag brukar ju läsa i perioder så det är ok.
Har inte planerat någon läsning under sommaren men det kanske blir så ändå!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
milow
2013-07-03 21:01
#1

Jag som student har läst många böcker senaste månaderna, men inga som jag själva valt. I sommar ska det äntligen bli av att jag läser "det andra könet" som jag planerat länge :)

Lavine
2013-07-03 22:43
#2

Jag brukar göra upp läsplaner i maj, sedan när det väl är dags har jag ofta en helt annan uppfattning om vad jag ska läsa. :) Ingen idé för mig att t ex köpa "4 för 3"-pocketar för tidigt alltså. Min semester är inte "på gång" utan pågående sedan en tid tillbaka, och jag satsade på variation: Alltings början av Karolina Ramqvist, Inferno av Dan Brown och De skandalösa av Simona Ahrnstedt. Min läsplan från i våras hoppas jag att jag tar mig tid till också, det är seriealbumet/grafiska biografin Are you my mother? av Alison Bechdel. Läste Husfrid av henne förra semestern, och vill gärna köra en slags repris fast fortsättning på det. Jahapp, det var nog hela planen så långt faktiskt. ;)

parsley
2013-07-05 16:51
#3

Jag har en konstant beställningslista till biblioteket. Hör jag talas om någon bok som jag känner för att läsa så köar jag den eller kollar om den finns inne. Den andra listan är mer än hög som består av de böcker som jag envisas med att köpa på loppis hela tiden. 

Vad jag faktiskt kommer att sommarläsa vet jag inte riktigt. Det beror lite på vädret. Blir det varmt och soligt så får det bli något relativt lättläst.

Halvdansken
2013-07-07 15:44
#4

Har precis beställt denna boken (på engelska, vet inte om den finns på svenska), A street cat named Bob..

En fantastisk - och helt sann - historia om en hemlös knarkare, som tog hand om en skadad katt. Katten vägrade lämna honom och följde efter honom i bussar och tunnelbanor och när han stod som gatumusikant. Nu samlar de in pengar till hemlösa människor och djur.  

Kolla gärna Youtube, det finns massor om de här två där.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tarotstollan
2013-07-07 16:25
#5

# 4. Den boken skulle jag gärna vilja läsa, såg att det fanns massor med olika kattböcker skrivna i ungefär samma anda!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DenLin
2013-07-08 22:13
#6

Min plan för sommaren är att läsa lite klassiker, har läst Jane Eyre, och håller nu på med Idioten av Dostojevskij.

Annons:
Upp till toppen
Annons: