Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 1383 ggr
Novelia
11/17/13, 7:40 PM

tjocka böcker/tid

Hur lång tid tar det för er att läsa ut en bok på ca 700-900 sidor?

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Novelia
11/17/13, 7:42 PM
#1

Läser jag en så tjock bok tar det typ ett år för jag tar pauser ibland och läser andra böcker emellan. Önskar att jag kunde hålla mig till bara en bok utan att tröttna för vill läsa tex serien "grottbjörnens folk" men det skulle ju ta mig 6 år…

I have no sympathy for people without empathy

Yelly Bean
11/17/13, 7:52 PM
#2

Det beror på hur bra jag tycker att boken är. ^^ Om jag tycker den är bra så läser jag kanske 100 sidor eller mer på en dag. Om jag inte tycker det är så jättebra så kanske inte ens 50. Så mellan och två veckor kanske? 

Sen beror det på om det är på svenska eller engelska också. Läser långsammare på engelska så då får jag lägga till ett par dagar. 😉

Novelia
11/17/13, 8:01 PM
#3

Hur många timmar/dag läser du? :-) jag läser oftast på kvällarna innan jag somnar. Ibland har jag riktiga läsperioder och då går jag med boken i handen jämt. Harry potter serien är föresten också en av dom "tjockis" serier jag vill ge mig på!

I have no sympathy for people without empathy

Yelly Bean
11/18/13, 6:43 AM
#4

#3 Svårt att veta, det är väldigt olika. Jag har alltid boken med mig och läser om jag har någon stund över, när jag väntar på bussen, på bussen, på raster och lite över allt. Så det blir många småstunder och inte så mycket "nu ska jag sätta mig och lsäa"-tid som man skulle kunna tro. Men en till några timmar i alla fall.. förmodligen mer. 😛

Och precis som du säger så går det lite i perioder också så klart! Om boken jag läser för tillfället inte är jättebra så kastar jag mig inte över varje tillfälle, så då kanske jag är lat och kollar mobilen är jag väntar på bussen i stället. Till exempel. ^^ 

Åh, Harry Potter tycker jag verkligen du ska testa! 🌺

Lavine
11/18/13, 8:15 PM
#5

Det är olika. När jag läste Murakamis Fågeln som vrider upp världen tog det 6 veckor. 742 sidor. Det är nog den tid jag räknar med, förutsatt att jag inte läser annat samtidigt.

Tarotstollan
11/22/13, 12:47 AM
#6

Brukar nästan aldrig läsa någon bok rakt igenom utan avbryter och tar paus från den i några dagar eller läser andra böcker samtidigt. De enda böcker jag vet jag läst rakt igenom är Harry Potter böckerna men de tog ju allt mellan 2-10 dagar beroende på tjocklek och vilket språk de var på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
chade
12/17/13, 11:48 AM
#7

om jag har en hel helg på mig att läsa, och inte har annat för mig. så kan en bok på ca 1000 sidor bli klar på söndagen, ifall jag börjat på fredagen.

Men då läser jag nonstop, och sover knappt haha!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Linsenhejhej]
12/24/13, 2:46 PM
#8

Två-tre veckor tror jag, om jag läser lite varje dag. 🙂

Upp till toppen
Annons: