Annons:
Etikettövrigt
Läst 2216 ggr
Niklas
11/29/13, 9:01 AM

Hur läser du helst böcker?

Välj det alternativ som passar bäst.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Tex]
11/29/13, 3:33 PM
#1

Jag röstade på inbjuden pappersbok. Men pocket och e-böcker brukar fungera lika bra också. Ljudböcker är nog det jag tycker minst om, även om jag ibland (sällan) lyssnar på det också. Tycker att det tar så extrem lång tid att lyssna igenom en bok, och berättarrösten känns oftast fel.

Emo
11/29/13, 7:05 PM
#2

Jag vill ha pappersboken inbunden och lagom stor (liten) text. Den ska vara bekväm att hantera i sängen på nätterna.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niklas
11/29/13, 10:11 PM
#3

Jag läser helst e-böcker.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[JeanetteK]
11/30/13, 11:05 AM
#4

Gärna pocket för mig!

Emo
11/30/13, 11:08 AM
#5

#4 Håller med, om inte bokstäverna ser ut som flugs***ar

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[JeanetteK]
11/30/13, 11:11 AM
#6

#5😂

Annons:
jagga-ewe
12/3/13, 9:45 AM
#7

Pocket. Vill inte ha en tung inbunden bok med bokstäver stora som hus. Varför betala mer för tung pärm o extra papper? Pocket är lättare att läsa i sängen, gör inte lika ont om man tappar den på näsan heller. :D

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Emo
12/3/13, 9:49 AM
#8

#7 Betala? Varför det när det finns bibliotek? Då slipper man problemet med för många böcker, som man vill bli av med. Dessutom får man massor av goda råd. Böcker med storstil undviker jag också. Bokstäverna ska vara lagom stora.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

jagga-ewe
12/3/13, 10:26 AM
#9

Emo - Böcker är som vänner, man kan inte ha för många och vill inte bli av med nån! ;) Det behövs bara mer bokhylleplats ibland. Bra råd får man i en bra bokhandel. Den engelska SF-hyllan på biblioteket är ju pinsamt liten.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Emo
12/3/13, 3:11 PM
#10

#9 Även vänner kan ta för stor plats. Skämtar

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Scorpio97
12/4/13, 3:58 PM
#11

Jag föredrar vanliga böcker om jag läser hemma, och pocketar om jag ska läsa i skolan (tar mindre plats i väskan).

E-böcker läser jag om jag inte har möjlighet att ta mig till biblioteket, eller om jag glömt boken hemma.

Ljudbok har jag lyssnar på en gång. Tog evigheter att hitta en bok som verkade intressant samt hade en berättarröst som var okej. Vissa låter så tråkiga.


//Jessie

Tarotstollan
12/5/13, 9:15 PM
#12

Bara det är en "riktig bok" jag kan hålla i händerna och bläddra i så spelar det ingen roll om det är inbundet eller pocket!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[peter54]
12/6/13, 10:51 PM
#13

Jag läser nästan enbart inbundna böcker. Pocket har en förmåga att vrida sig ur mina fingrar och e-böcker är inte för mig eftersom jag inte klarar av att använda läsplatta.

Annons:
[Linsenhejhej]
12/24/13, 2:47 PM
#14

Jag läser helst e-böcker på en läsplatta.

Niklas
12/24/13, 2:59 PM
#15

#14: Som jag då. Jag tycker om att de inte tar plats, inte väger något, alltid finns till hands och har en massa verktyg för att bokmärka och söka. Dessutom gillar jag att man inte behöver anstränga sig för att de inte ska stänga sig och bläddring är så smidigt. Och att man kan göra texten större eller mindre så att det blir lättläst. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Linsenhejhej]
12/24/13, 3:00 PM
#16

#15: Precis! 🙂

[etsan]
12/24/13, 3:16 PM
#17

Jag läser allt på ipaden via Blufire reader. :)

VildaVittra
12/24/13, 3:42 PM
#18

Jag vald annat, för det spelar ingen roll om det är pocket eller inbundet, bara jag slås av doften av nyöppnad bok när jag ska läsa.

Den enda gången jag läser böcker som e-bok är när det inte går att få tag på boken i pappersformat, som tex om det är en bok från medeltiden.

Ljudböcker är bra om man reser mycket, har lyssnat när jag åkt bil långt, man blir ju lätt trött på att konstant lyssna på musik.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Niklas
12/25/13, 9:32 AM
#19

#17: Har du testat Readmill? Annars kan jag rekommendera att du provar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Apootie
12/25/13, 4:30 PM
#20

Jag läser helst som inbunden pappersbok, men efter att jag skaffade min iPad i somras har jag läst fruktansvärt många engelska böcker där. 😃

Annons:
Imasy
12/25/13, 7:34 PM
#21

Jag föredrar pocket. Billiga, smidiga och tar inte för stor plats.

Lånar helst inte på bibblan då jag inte gillar stressen av att man måste läsa klart den innan ett visst datum. Och sen är det väl alltid trevligt att fylla bokhyllan 😉

Upp till toppen
Annons: