Annons:
Etikettövrigt
Läst 1505 ggr
Zynell
2013-12-05 19:36

Använder du Amazon?

Jag personligen tycker att Sverige har ett väldigt begränsat urval av böcker. Väldigt få bra böcker blir översatta till svenska, vilket har lätt till att jag idag bara läser på engelska och beställer böcker i stort sätt bara från Amazon. Oftast handlar det om e-böcker, men även tryckta böcker. Prisskillnaderna är också stora. Många e-böcker kan man få för ca 7 kr eller till och med gratis och på det sättet hitta nya författare. 

Tänkte därför kolla lite snabbt här hur många av er använder Amazon eller liknande? 🙂

Annons:
Zabbio
2013-12-05 21:59
#1

Uhm.. räknas publicering? :P

Köper inte e-böcker och läser dem inte, och köper ite böcker från amazon annars heller… fast jag var tvungen att svara lite ändå för ikväll ska en bok jag är medförfattare till publiceras via amazon/createspace :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[peter54]
2013-12-06 22:49
#2

Nej inte Amazon, jag brukar oftast köpa böckerna från Adlibris. I alla fall om det handlar om engelskspråkig litteratur, men enbart tryckta böcker. E-böcker är inget för mig eftersom jag inte klarar av att använda roll-screen.

parsley
2013-12-07 10:19
#3

Har inte köpt något via Amazon på åratal och  då har det rört sig om pappersböcker, som inte gått att få  tag på i Sverige.

När det gäller e-böcker så tror jag att de engelskspråkiga författarna väljer låga priser i förhoppningen att sälja mycket. I Sverige finns möjligheten att låna e-böcker via biblioteken, vilket många använder sig av istället för att köpa e-böcker. Den svenska e-boksmomsen är högre än den vanliga bokmomsen, 25 % istället för 6 %. E-böcker i Sverige kostar ofta ungefär lika mycket som en tryckt inbunden bok och mer än en pocket. Förlagen förklarar detta genom att hänvisa till den högre momssatsen för e-böcker och menar att kostnaden för att ta fram en e-bok är nästan lika hög som kostnaden för att ta fram en tryckt bok. Omslag, korrekturläsning och  redaktörsarbete kostar lika mycket oavsett utgivningsform.

Maria
2013-12-07 13:13
#4

Nope. Jag handlar på Adlibris om det är via nätet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
2013-12-07 16:00
#5

Vi köper en hel del från Amazon (uk) eftersom man kan köpa billiga begagnade böcker.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

AnnaMoonshadow
2013-12-10 09:16
#6

jag har handlat från Amazon ett par gånger. Bookdepositery har jag också använt mig av men främst så är det svenska sidor jag använder ändå. Läser helst inte e-böcker, får så mycket sånt när jag ska läsa till min utbildning att jag helst väljer att läsa tryckta böcker när jag väljer själv

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: