Annons:
Etikettövrigt
Läst 2951 ggr
[Linsenhejhej]
2013-12-30 14:27

Vad är giveaways?

På Goodreads.com finns det så kallade "giveaways". Vad innebär detta?

Annons:
Zakaraa
2013-12-30 14:39
#1

Jag skulle anta, utan att besöka sidan, att det är precis vad det står "Give away's" = "Ge iväg" så borde vara produkter du kan ge som gåvor.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

jossa5
2013-12-30 14:43
#2

Det kan även vara utlottningar där du deltar, och kan få en bok (misstänker jag) av den som startat giveawayen. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Zynell
2013-12-30 18:03
#3

En giveaway är en utlottning, precis som Jossa5 skriver. En författare skapar en giveaway på Goodreads där folk kan anmäla sig och delta. Ett program väljer vinnaren. Det är också ett sätt för författaren att marknadsföra sin bok eftersom tusentals personer brukar anmäla sig till dessa giveaways, om boken är på engelska. Författaren/förlaget väljer hur många ex lottas ut. 

Jag skapade en Giveaway för min bok "Dödens gåva" och över 400 personer anmälde sig, trots att boken var skriven på svenska. Engelska är ju huvudspråket där. Jag lottade ut två böcker. Tyvärr visade det sig att varken den ena eller den andra vinnaren kunde läsa på svenska, så jag fattar inte varför de över huvud taget valde att delta. Helt otroligt, enligt min mening, för om du stället upp i en sådan Giveaway går du liksom med på att skriva en recension om boken om du skulle vinna.

Zakaraa
2013-12-30 18:43
#4

#3 Haha underbart med din utlottnings resultat 😂 ❤️

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Upp till toppen
Annons: