Diskussioner

Senaste bokskörden?

2014-02-13 22:29 #0 av: Imasy

Vilka var era senaste inköp?

Det var nog de här jag klickade hem under januari, tror inte jag glömt någon. Nästa vecka blir det påfyllning ;)

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2014-02-14 08:21 #1 av: Magi-cat

Senaste nytillskottet är "Den sociala hjärnan" av Katarina Gospic, hjärnforskare och författare.

Läste hennes förra bok, "Välj rätt: en guide till bra beslut" och tyckte den var jätteintressant.Cool

Annars lånar jag mest böcker, hellre än att köpa....

Hjärta "It has always been easier to destroy than to create." (Spock)

Anmäl
2014-02-14 16:24 #2 av: Nebel

Ser verkligen fram emot att läsa "Egenmäktigt förfarande..." men först blir det "Jorden sjunger i B-dur" till bokcirkeln.

Anmäl
2014-02-22 18:40 #3 av: Imasy

Gjorde lite reafynd på Ica Maxi idag.

~Välkommen!~

Anmäl
2014-02-28 09:46 #4 av: sponny

Antikvariatet rear ut osålda böcker på biblioteket. Så några böcker har jag lyckats hitta till det lagoma priset av 10 spänn styck:

Slaget om västeuropa - Flygkrig, strategi och politik sommaren 1940 av Michael Tamelander.

Där stridens sår läkas - En bok om tysk fältsjukvård under första världskriget av Gunnar Nyström.

Konspirationen mot Amerika av Philip Roth - En judisk pojkes uppväxt i ett Amerika där Charles A. Lindbergh slog Roosevelt i presidentvalet 1940 och höll landet utanför andra världskriget och där antisemitismen sakta sprider sig.

Anmäl
2014-02-28 16:39 #5 av: Imasy

Senaste Bokuspaketet som hämtades ut nu i veckan.

~Välkommen!~

Anmäl
2014-03-28 14:54 #6 av: Tova.O

Dessa två kom förra veckan :)

Anmäl
2014-03-28 18:36 #7 av: [Indexs]

Senaste köpta, köpt både på rean och några ordinariepris samma gång :)

Anmäl
2014-03-29 12:02 #8 av: Imasy

Jag är fattig denna månad så jag fick bara tre böcker själv Skämtar

~Välkommen!~

Anmäl
2014-04-01 10:20 #9 av: Lavine

#2 Egenmäktigt förfarande läser jag nu, jättebra.

Min hög från i går: :-) Som en annan slags "studie i rött"!

Anmäl
2014-05-28 18:44 #10 av: Imasy

Någon som shoppat nåt på sistonde?

~Välkommen!~

Anmäl
2014-06-03 19:36 #11 av: Imasy

Halva min beställning. Gjorde misstaget att klanta beställningen så det kommer några eftersläntrare nu i veckan.

~Välkommen!~

Anmäl
2014-06-05 22:42 #12 av: Tova.O

Det här blir spännande! Sista delen. :)

Anmäl
2014-06-07 14:28 #13 av: Imasy

Var på loppis idag och handlade 28 böcker för 150 kr. Helt överkomligt :)

Man får fylla en kasse med hur många man vill för 150 kr, och eftersom jag bara läser pocket blev den bara halvfull, men hade tyvärr inte tid att gå och leta mer. Han hade ca 30.000 böcker så det fanns ju lite att välja emellan.

~Välkommen!~

Anmäl
2014-06-07 19:38 #14 av: sponny

Tre stycken blev det idag.
En tid för mirakel av Karen Thompson Walker. Vad händer när jordens rotation förändras? När dagar och nätter bara blir längre och längre? När allt vi tagit för givet inte längre går att lita på?

Rätt ur jorden - Handbok i självhushållning av Bella Linde och Lena Granefelt. Titeln säger väl det mesta, har hört mycket bra om den dock.

World War II av Stephen Ambrose och C.L. Sulzberger. Ett riktigt praktverk på 600 sidor. Med tanke på högtidlighållandet av D-day igår så var det inget snack.

Anmäl
2014-06-08 01:15 #15 av: Halvdansken

The world according to Bob (fick av min man). På Årstafruns tid, och Pigan o Härligheten (tog med hem från mamma). I övrigt läser jag om alla mina Robert B.Parker deckare. Bra sommarläsning. 

Har precis avslutar Jobs (om Steve Jobs, han med Apple).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2014-06-19 23:44 #16 av: sponny

Midsommarhelgen är räddad. Nu blir det sill, potatis, sprit och tyska ubåtar.

Ja, jag vet. Jag är inte frisk i huvudet när det kommer till historia. ;)

Anmäl
2014-06-21 14:17 #17 av: sessan16

Detta var dom senaste böckerna jag köpte.

Anmäl
2014-07-03 20:59 #18 av: Tarotstollan

Min senaste bok jag köpte var: "Whitney - en mors berättelse" av Cissy Houston och Lisa Dickey.

Anmäl
2014-07-03 21:36 #19 av: jagga-ewe

Jag var i Göteborg med lilltrollet i lördags. Självklart blev det ett stopp på SFbokhandeln. Självklart var väskan tyngre och bankkontot luftigare när vi gick därifrån. Och lilltrollet ser fram mot att lära sig engelska så hon kan köpa än mer böcker där. :) Nästan så jag blir avis på henne, tänk att vara nio år och ha alla dessa läsupplevelser framför sig!

Skörden från SFbok blev:
Odd och frostjättarna - N. Gaiman (till lilltrollet)
Drakryttaren - C. Funke (till lilltrollet)
Eld - M. Strandberg/S. Bergmark Elfgren (till stortrollet)
Where the wild things are - M. Sendak (till lilltrollet)
Tunnlar - R. Gordon/B. Williams (till lilltrollet)
The Mongoliad - N. Stephenson/G Bear (till maken)
Resan till ljuset - D. Gluchovskij (till maken)
Dial H vol.1 - C.Mieville (till maken)
Looking for Jake - C. Mieville (till maken)

Och till mig o resten av familjen blev det spelet Carcassone.

Lilltrollet fick även en HarryPotter-trollstav som är en penna (Hermiones stav) och själv köpte hon sig en bok med klistermärken från HP-filmerna. Fast än har hon bara läst böckerna, vi väntar på att far i huset ska läsa böckerna. Storasyster är inte intresserad.

Blev inte mycket handlat till mig, fast jag köpte mig Arne Dahls senaste - Sista paret ut - i förra veckan. Har en hel del annat som ligger o väntar på mig i bokhyllan.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Anmäl
2015-07-08 19:49 #20 av: sponny

Fick hem ett par riktiga kioskvältare idag.  Typ...

I skuggan av kriget - Svenskt Civilförsvar 1937-1996 och Beredskap i kris - Om livsmedelsstrategi och försörjning.  Tydliga bevis på nördiga intressen. Skrattar

Anmäl
2015-07-08 22:57 #21 av: Imasy

Men det är nörden som vet mest om det blir kris ;)

~Välkommen!~

Anmäl
2015-08-13 10:24 #22 av: sponny

Idag kom något sjukt kul i brevlådan. Under semestern fastnade jag för tv-serien Castle som handlar om deckarförfattaren Richard Castle, som efter att ha dödat hjälten i sin bokserie behöver en ny.  En mördare arrangerar sina brottsplatser så att de liknar platser i Castles tidigare böcker och han blir då inblandad i fallet som utreds av detektiven Kate Beckett. Och Castle bestämmer sig för att basera sin nästa bok på henne och i säsong 2 släpps den första boken om Nikki Heat (Beckett), Heat Wave.

Och det roliga, den finns på riktigt. Spökskriven och utgiven av tv-bolaget ABC tillsammans med flera andra av "Castles" böcker. Coolt! Skrattar

Anmäl
2015-08-13 20:23 #23 av: Lavine

#22 Vad coolt!

Anmäl
2015-08-13 21:00 #24 av: Tarotstollan

#22. Vad kul! De böckerna skulle jag vilja ha!Tummen upp

Anmäl
2015-09-10 18:12 #25 av: Flöffo

Alla böckerna förutom The Assassin's Curse är från second hand och kostade 5 kr :) Kvalitén är inte så bra för att jag orkade inte leta reda på min kamera som någon i min familj tog, men jag tror ändå man ser vad det är för böcker. Den men draken på är Eragon, Harry Potter böckerna är 2:an och 3:an  :)

Anmäl
2015-09-10 21:44 #26 av: Tarotstollan

Boken "Upplevd närvaro" av John Geiger kom i brevlådan idag.

Anmäl
2015-09-13 13:00 #27 av: panini

Har skrivit en lista med säkert 30 böcker på så längtar tills jag får pengar så att jag kan beställa några av dom!

Anmäl
2015-09-26 17:29 #28 av: [Ruffsetuss]

Jag hittar många av mina böcker på Seckond hand , lånar på biblioteket eller av vänner 😊 Fackta böcker köper jag oftast via Bokrean eller Tradera .

Anmäl
2015-09-29 01:32 #29 av: Carrosh

Köpte dessa två idag Skrattar

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2015-10-03 18:06 #30 av: IngaTrnqvist

You're Never Weird on the Internet (Almost) av Felicia Day. Köper sällan böcker då jag är väldigt snål, men kände att jag kunde unna mig en ljudbok när jag ska sitta på buss 4 h nästa vecka.

Anmäl
2015-10-15 18:57 #31 av: Skymning

Jag köper alla böcker jag läser som epub eller kindle och läser dem på min sony e-reader. Finns en hel del gratis att läsa också på dettta sättet.

Då jag alltid köper dem efterhand som jag ska läsa dem blir det aldrig några bokskördar.

Anmäl
2015-10-16 00:22 #32 av: Carrosh

Robyn Young - Revolt
Åke Edwardson - Dans med en ängel
Catharina Ingelman-Sundberg - Kaffe med rån
Fredrik Lindström - När börjar det riktiga livet?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2015-10-17 23:34 #33 av: [Ruffsetuss]

Dagens bokskörd

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.