Annons:
Etikettövrigt
Läst 1109 ggr
chade
2014-06-04 23:39

Det stora problemet...

…Vi alla får förr eller senare. Min bokhylla börjar bli sprängfull, och nya böcker nästlar sig in hos mig på alla sätt och vis. Trots att jag försöker handla böcker så lite som möjligt haha!

Jag behöver en ny bokhylla snarast känner jag om det ska fortsätta i den här takten 😮

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Lexie82
2014-06-04 23:56
#1

Känner igen det där! Jag har fyra fulla billy här hemma! =)

Allt oviktigt
2014-06-06 10:26
#2

Jag känner igen det och lösningen för mig blev att börja sälja av mina böcker. Nu har jag givetvis bara sålt böckerna som inte ligger så nära mitt hjärta. Det är luftigare i bokhyllan och nu lånar jag mest böcker

chade
2014-06-06 10:35
#3

#2 haha jag har också försökt sälja av mig lite böcker, men sen blir jag så glad i smyg när ingen är intresserad 😃

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Imasy
2014-06-06 18:21
#4

Jag löste problemet (till viss del) genom att köpa ett par Fabianhyllor på Ikea och utnyttja takhöjden ;)

Där står de som jag har läst ut, och jag vill ju inte ställa dem i källaren där vi förvarar "fullitteraturen" ;)

Gräshoppa
2014-06-06 21:39
#5

#4 Blev nyfiken, vad är fullitteratur för dig?

Imasy
2014-06-07 08:42
#6

#5

Sådant som kanske inte ser så fint ut i bokhyllan. Typ "7 sorters varma mackor" av Lasse Kroner ;)

Annons:
PrincessMelpomene
2014-06-07 12:40
#7

#6 Som bibliotekarie måste jag säga att det där med "fullitteratur" är väldigt intressant. Tänker inte gå in på det då jag har väldigt starka åsikter angående det xD

Men själv äger jag sex stora bokhyllor, tyvärr fyllda i två rader på varje hylla. Så jag behöver nog fler bokhyllor🤔 Ibland undrar man om det inte räcker med böckerna på jobbet utan jag måste ha lika många hemma tydligen xD Men det är något speciellt med att äga boken själv.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

chade
2014-06-08 10:25
#8

#7 jag håller med, har jag lånat en bra bok på biblioteket, så bara måste jag äga den själv sen! Skönt att veta att den finns där nära till hands när man vill läsa den igen, samt att man stödjer författaren när man köper boken :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Gräshoppa
2014-06-10 09:04
#9

#6 Aha, som den knallrosa "Tjej 15, kul men knäpp" absolut inget jag skyltar med, men den blir läst ibland när jag behöver le lite.

Problemet med för lite bokhyllor finns hos mig också. Det finns boktravar lite här och där…

Upp till toppen
Annons: