Annons:
Etikettboktips
Läst 1931 ggr
[Tex]
2014-08-05 19:31

varg/hund/varulv/etc. Tips Tack :)

Hej! Jag älskar att läsa böcker om vargar, hundar, varulvar, shapeshifters och liknande böcker. Därför skulle det vara kul om ni kan rekommendera några sådana böcker.

När det kommer till varg/hundböcker så är mina favoritböcker Varghunden och skriet från vildmarken av Jack London, Kazan och Baree av James Oliver Curwood. Fast Baree är inte riktigt lika bra som de andra tre, tyvärr.

Jag har läst Marley and Me av John Grogan och Julie of the wolves av Jean Craighead George (som var lite småskum, men eftersom det är vargar så gillade jag det).

Jag gillar Bitten av Kelley Armstrong, Blood and Chocolate av Anette Curtis Klause och Varulv av Haugen Tormod.

Jag har såklart läst en massa andra böcker men mitt minne är inte sådär jättebra, så kan inte komma på några andra titlar för tillfället. Men det ger er kanske lite vägledning när det gäller vilka slags böcker jag gillar. Jag tycker egentligen om alla sorters böcker. Jag kan tänka mig att läsa både äventyr, skräck och romantik (och alla andra genres som kan tänkas finnas). Alla tips är välkomna.

/Tex

Annons:
[Tex]
2014-08-05 19:40
#1

Jag bör väl tillägga att jag kan läsa på svenska och engelska, men inte något annat språk. Även manga är välkommet. Jag har precis börjat läsa Wolf's Rain.

Novelia
2014-08-05 19:42
#2

Biten av Kelley Armstrong har ju en uppföljare som heter "märkt". Jag köpte den för ett tag sen men har inte börjat läsa än :) 

Vampire diaries serien har varulvar i sig.

I have no sympathy for people without empathy

Lojs
2014-08-05 19:43
#3

Jag har läst den här och tyckte mycket om den. http://www.adlibris.com/se/bok/bitten-9780142181690

Edit, katten med, den hade du ju skrivit

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Tex]
2014-08-05 19:48
#4

#2 Jag har läst uppföljaren till Biten, jag har även läst The Vampire Diaries böckerna; uppvaknandet och kampen, vreden och återkomsten. Det var länge sedan, men jag minns inte att det var några varulvar i böckerna, även om det är det i tv-serien.

#3 Tack ändå :D

Novelia
2014-08-05 20:21
#5

#4 jaha, det kanske inte är det i böckerna? Klaus är ju med i böckerna och han är en hybrid. Men… Jag kanske minns fel :)

I have no sympathy for people without empathy

[Tex]
2014-08-05 20:25
#6

#5 Du har säkert rätt, jag var inte så jätteförtjust i böckerna, och det var länge sedan jag läste dom  :3 Har du några mer tips? :)

Annons:
Tova.O
2014-08-05 22:30
#7

Nightshade av Andrea Cremer tror jag nog att du skulle gilla. Jag läser själv uppföljaren just nu och jag har inte kunnat slita mig ifrån den på hela dagen. :) Serien Shadowfalls av C.C hunter är också väldigt bra och den innehåller dessutom både shapeshifters och varulvar! ;)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Novelia
2014-08-05 23:04
#8

Om du gillar det lite mer ockulta så kan jag rekommendera sagan om isfolket av margit sandemo. Handlar väl inte om varulvar men den har i princip allting annat. En härlig stämning över hela bokserien.

I have no sympathy for people without empathy

FredTillSonen
2014-08-08 22:45
#9

Cail carrigers triologi med första boken "Själlös", utspelar sig i en steampunk värld där det finns vampyrer och varulvar … och dem tyckte jag var bra :) Frost serien av Maggie stiefvater är det varulvar i också :) Och som #8 skrev så är sagan om isfolket riktigt bra !

Paimon
2014-08-09 01:19
#10

Kelley Armstrong serien som Bitten och Stolen är första böckerna i dyker varulvarna upp igen genom dom flesta böckerna (13 stycken totalt.) Men om du bara är ute efter dom böckerna där Elena och hennes flock är med i så är det Bitten, Stolen, Broken (bok 6) och Frostbitten (bok 10). Sen har jag för mig att hon även har kortare romaner på hennes hemsida som handlar om Elena och de andra varulvarna. I en av hennes andra serier, Darkest Powers, är en av huvudkaraktärerna varulv.

Molly Harper har skrivit en varulvserie som heter Naked Werewolf, den är mer komisk än action. Men hon skriver bra och böckerna var kul så dom rekommenderar jag.

Dana Camerons Seven Kinds of Hell tyckte jag var riktigt riktigt bra, andra boken i serien släpptes för inte så länge sen dock har jag inte hunnit läsa den än.

Dakota Cassidy har skrivit The Accidental Werewolf. Sambon tyckte den var kul, jag har dock inte läst den än.

Patricia Briggs har Mercedes Thompson serien där hon är en shapeshifter som kan bli prärievarg. Inte läst men sägs att den ska vara bra.

Det är dom jag kan komma på sådär på rak arm.

[Lilyz]
2014-08-09 19:27
#11

Skuggvarelser och Blodets törst av Magnus Nordin :D

[Lilyz]
2014-08-09 19:30
#12

Och när det gäller manga så finns ju Silver Fang (Ginga, Nagareboshi Gin) 😍

sessan16
2014-08-10 12:35
#13

Jag har presis läst ut Maggie Stiefvaters böker: frost, feber, förevigt. Som handlar om vargar/varulvar, och tyckte att dom var jätte bra rekomenderar starkt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: