Annons:
Etikettparanormal-romance
Läst 1880 ggr
Cindy S
2014-12-05 17:09

"Häxböcker" för vuxna?

Jag tycker om böcker om vampyrer och häxor och slagsmål mot ondskan, med eller utan romans, men är lite trött på att det antingen handlar om high school elever eller "starka kvinnor" som kan klå upp alla helt själva och inte har några svagheter(förutom "den rätte vampyren" som biter så bra).

Så, någon som kan rekommendera paranormal (romance) böcker med äldre personer? Nora Roberts vet jag har skrivit en del, sen är det ju böckerna True Blood baserats på.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Tarotstollan
2014-12-05 17:48
#1

Har Nora Roberts skrivit böcker om häxor, vilka då?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cindy S
2014-12-05 18:01
#2

Inte så mycket häxor, men här är några triologier med övernaturligt folk www.examiner.com/article/title-list-of-nora-roberts-trilogies

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Tarotstollan
2014-12-05 18:18
#3

Tack, det skall jag kolla upp om de finns på svenska när jag får mera tid.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lily
2014-12-08 13:53
#4

Rose Pressey har skrivit flera serier, de flesta med övernaturliga inslag som t ex vampyrer och häxor. De jag har läst har varit ganska lättlästa och lättsamma, men rätt charmiga.

Lavine
2014-12-09 22:15
#5

Har du provat författaren Deborah Harkness? Jag har tyvärr inte läst henne själv så det är inget säkert tips, men kolla. Tillägg: det är kanske inte så troligt att hon finns på svenska, förresten, äsch. Tillägg igen: det kanske inte var TS som nämnde svenska, då finns hoppet kvar, hehe.

Upp till toppen
Annons: