Annons:
Etikettdeckare
Läst 1536 ggr
Tarotstollan
2015-01-23 18:07

Tv serien Deckarna.

Någon som tittade på det nya tv programmet "Deckarna" som började i  onsdags?
Utav de författare som skall vara med har jag bara läst någon bok av Anna Jansson, så det skall bli kul att se om någon av de andra ger mersmak att börja läsa.
Är de medverkande några ni brukar läsa?
De som skall vara med i var sitt program är: Christoffer Carlsson, Anna Jansson, Börje Hellström & Anders Roslund, Denise Rudberg och Katarina Wennstam.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Imasy
2015-01-24 23:52
#1

Jag såg det inte, men vad är det för typ av program? Talkshow?

Tarotstollan
2015-01-25 20:25
#2

Ja, lite av talkshow där de diskuterar hur de skriver och vad som driver dem att skriva. Berättar om sina liv och hur de började med skrivandet osv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Allt oviktigt
2015-01-25 21:36
#3

Anna Jansson och Hellström och Roslund vet jag med säkerhet att jag läst. Kan tipsa om Två soldater av Hellström & Roslund.  Blev tvingad att Googla och Dödergök av Wennstam har jag läst, den var bra.  Får nog ta och titta på det på svt play när jag orkar. Lägger länk här om fler vill se

Maria
2015-01-27 19:22
#4

Jag tycker Hellström och Roslunds böcker är otroligt bra.

Svårt att välja någon med "Edvard Finnegans upprättelse" ligger högt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Allt oviktigt
2015-02-04 18:52
#5

Nytt avsnitt i kväll 21.00 på SVT 1. Jag kom ihåg att titta förra veckan och blev positivt överraskad. Håller en tumme för att det är lika bra ikväll

Tarotstollan
2015-02-04 18:56
#6

Ja, jag tycker programmen är intressanta. Ger lite extra krydda när man vet lite mer om hur de tänker och får fram sina berättelser.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2015-02-06 03:04
#7

Oj, vad veckans avsnitt var dramatiskt (har just sett reprisen),först Katarinas olycka och sen den fruktansvärda berättelse Denise berättar om sin barndom!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Allt oviktigt
2015-02-06 10:06
#8

Ja, Denise verkar inte ha haft det lätt. Jag blir alltid imponerad av folk som har överlevt sådant utan att vara helt trasiga

Allt oviktigt
2015-02-07 13:51
#9

Tack vare Deckarna så har jag nu lånat en bok av Christoffer Carlsson.  Jag hade aldrig hört talas om honom tidigare. Lite kul att upptäcka nya författare genom ett tv program.

Tarotstollan
2015-02-07 18:18
#10

#8 Skall väl också säga att jag inte föringar de sexuella övergrepp som en av männen i Hellström & Roslund (den kraftige av dem) blev utsatt  för som barn. Fy 😈. rent ut sagt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Allt oviktigt
2015-02-07 19:30
#11

Ojdå det visste jag inte. Har inte lyckats få tid att se första avsnittet än. Hoppas att det går att se det ett tag till

Tarotstollan
2015-02-07 19:34
#12

#11. Hoppas att du hinner se det avsnittet för det var också bra och intressant.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: