Annons:
Etikettövrigt
Läst 1006 ggr
[Indexs]1
2/1/15, 10:25 PM

Manga i Sverige?

Är helt ny här, och visste inte riktigt vilken grupp jag skulle lägga det här inlägget i, men jag hoppas någon kan hjälpa mig.

Nu är det så att jag har blivit intresserad av att börja läsa manga. Och min fråga är då om någon här vet om det finns någon bra svensk sida som säljer manga på engelska som ni kan tipsa om? Eller om det finns någon butik i Sverige som säljer manga.

Uppskattar all form av hjälp :)

Annons:
DiamondIce
2/1/15, 10:29 PM
#1

De flesta bokaffärer säljer en del manga på svenska, men du kan säkert beställa efter engelska på amazon eller någon online bokaffär :) Jag har hittat mycket på myrorna också.

[Torpedtass]
2/1/15, 10:31 PM
#2

Bokus
Adlibris
CDON

Lexie82
2/1/15, 10:33 PM
#3

Frågade min pojkvän som läser mycket manga, och då enbart på engelska. Han föreslog https://www.sfbok.se/

Han säger även att det finns två butiker i Uppsala som är bra, så det beror ju på var du bor. Den ena har han för sig heter Seriebörsen, den andra kommer han inte ihåg namnet på.

Lexie82
2/1/15, 10:33 PM
#4

Seriezonen, inte seriebörsen. Seriebörsen ligger i Linköping, kom han på efter lite betänketid.

avon
2/1/15, 10:34 PM
#5

SF Bokhandel (https://www.sfbok.se) har stort utbud, men även Adlibris och Bokus har en del.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

[Indexs]1
2/1/15, 10:37 PM
#6

#1 #2 #3 #4 #5 Tack alla för snabba och bra svar! Ska kika runt lite på hemsidorna ikväll och kanske fara på nån bokhandel och kolla imorgon.

Annons:
elegantbanan
2/1/15, 10:56 PM
#7

Som tidigare personer kommenterat har SF-bokhandeln mycket manga. Har själv beställt manga från Bokus, så där kan du nog också hitta en del. Adlibirs brukar ha ett liknande utbud som Bokus.

Om du inte har lust att köpa böckerna finns det många sidor där du kan läsa online, t.ex. mangareader och mangafox.

melancholy were the sounds on a winter's night.

ilenna90
2/1/15, 11:00 PM
#8

Är du väldigt noga med att det ska vara en svensk sida? För jag har köpt massa böcker från engelska ebay (då kan det inte bli någon tullavgift) och det har blivit betydligt billigare än att beställa från svenska hemsidor! :)

[Indexs]1
2/2/15, 8:56 PM
#9

#7 Jag har tänkt att köpa, gillar att hålla i det jag läser samt att jag vill äga det själv hehe, men tack för tipset!
#8 Tack! Tänkte inte ens på ebay, har handlat där förut men hade helt kopplat bort det nu.

Upp till toppen
Annons: