Annons:
Etikettövrigt
Läst 900 ggr
Tarotstollan
2015-07-20 02:29

Läsa under semestern?

Hur gör ni under semestern med läsandet? Läser ni som vanligt eller tar ni paus och passar på att göra en massa annat än att läsa?

Själv började jag gå igenom Margit Sandemos serier igen, för "7462" gången. Hinner glömma vissa saker mellan gångerna.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
VildaVittra
2015-07-20 02:36
#1

Har du läst serien Trollrunor av henne? Funderar på att läsa den eftersom jag älskade Isfolket som tonåring och undrar om den är bra. 
Den verkar dock vara svår att få tag på.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Haku
2015-07-20 02:40
#2

Jag har massa tid under semestern så ja jag läser

Tarotstollan
2015-07-20 03:56
#3

#1. Nu blir jag fundersam, vet inte om någon serie av henne som heter Trollrunor så jag tror du tänker på någon annan serie. Vad jag vet till dags dato så har jag alla hennes utgivna böcker utom kanske 2.

Har du kollat på Boknöje om de har kvar hennes böcker där?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
2015-07-20 04:23
#4

#3 https://sv.wikipedia.org/wiki/Trollrunor.

Har du den fristående boken Skimrande vårar av henne? Annars har jag den, håller på att rensa för att minska "onödigt" hemma och det är ingen bok jag kommer läsa igen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maleficum
2015-07-20 20:28
#5

Normalt sett lyssnar jag i princip dagligen på böcker men under sommaren blir det betydligt mindre lyssnande men brukar istället försöka läsa några böcker men blir långt ifrån samma mängd som resten av året.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tarotstollan
2015-07-21 03:09
#6

#4. Du hade rätt, den serien finns ju också!👍 Jag hade helt glömt av den och ja, jag har den. Det är inte lätt att hitta något här i bokhögarna
men när jag såg omslaget och läste lite om den boken så visst kom jag ihåg lite av den serien. Ja, jag har den andra boken också men tack för omtanken!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carrosh
2015-07-25 19:44
#7

Eftersom jag inte tar ut någon semester förrän i höst kanske jag kan applicera detta på mina övriga långledigheter i schemat? (är ledig upp till 6 dagar ibland). Och när jag är ledig läser jag ungefär som vanligt. Läser en del även när jag arbetar, och speciellt nattetid (nattpass), men det går rätt mycket tid när jag är ledig till att läsa, så länge jag är på humör för det. Det brukar gå lite i perioder, så ibland läser jag mer och ibland mindre, men det beror inte så mycket på hur mycket tid eller inte jag har, utan mer på vad jag har att läsa. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

AilyAdams
2015-07-26 08:32
#8

Jag läser ungefär lika mycket nu under semestern som annars.

 **************************
Heter det De eller Dem?

sponny
2015-07-27 10:47
#9

Jag läser mindre under semestern än annars. Under semestern är det så mycket annat. Lite hemarbete, dagsturer med dottern, andra hobbies, det ska fiskas lite…osv.

sisela
2015-07-28 13:04
#10

Jag läser nog mer på semestern. I år har jag lånat Gone Girl som semesterbok. Den är lite tjock bara. Bra eftersom jag ska vara borta 2, 5 v, men jobbig att släpa i tåget. Kanske hinner jag läsa ut den innan jag åker…

Upp till toppen
Annons: