Annons:
Etikettfantasy-sci-fi
Läst 1203 ggr
MyntareCarlsson
7/30/15, 12:26 PM

Gammal Sci-fi Underbar

Igår kollade jag på Disneys "John Carter" och läste i eftertexten att den baserats på en gammal bokserie  "Barsoom" första boken " A princess of Mars" från 1917!!

Det slog mig att detta är inte den ända riktigt gamla Sci-fi boken jag varit i kontakt med. Och många av dom riktigt gamla är helt underbara att lästa! idéerna bakom och detaljrikedomen främst men även sättet de är skrivna på. Det är precis som att författarna inte hade lika bråttom då som nu att komma till poängen. ett exempel på detta är Boken "Kontakt" av Carls Sagan från 1985 (inte så gammal ändå)  en bok som är ganska dryg men som ändå är såpass intressant att man läser sig fram till slutet där ALLT händer och gör historien komplett och underbar.

Kan också VARMT rekommendera "David Brins" "Vid stjärnhavets strand" första delen i "Uplift-Triologin" som beskriver ett helt fantastiskt universum som jag bara vill läsa mer om! (har tyvärr inte läst nr två och tre )

Har ni någon Sci-fi bok men några år på nacken som ni kan rekommendera så lägg ut dom här :)

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
AilyAdams
7/31/15, 11:31 AM
#1

Skriven 1948 så var 1984 av George Orwell en skrämmande profetia om framtiden.  Trots att 1984 redan passerat så är den fortfarande passande på ett lite läskigt sätt.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Upp till toppen
Annons: