Annons:
Etikettövrigt
Läst 608 ggr
InkaAthilea
9/22/15, 9:53 AM

Finns denna bok på svenska?

Finns det nån sida man kan kolla om en bok finns utgiven på svenska? (eller andra språk) 

Den här boken är jag intresserad av och skulle helst läsa den på svenska. Men den verkar bara finnas på engelska.

Vad jag kan se så finns den inte på typ Adlibris eller Bokus så troligtvis finns den inte men man kan ju aldrig säkert veta vad den svenska titeln blir… den är ju sällan direktöversatt.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
Calcifer
9/22/15, 9:59 AM
#1

Sök på författaren på diverse boksidor, så ser du om den finns på annat språk. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

InkaAthilea
9/22/15, 10:01 AM
#2

Jo… det är ju så jag gjort men tänkte om det fanns nåt annat sätt.  =)  Jag får leta vidare helt enkelt =)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

BrittaD
9/22/15, 10:08 AM
#3

Alla böcker som är utgivna på svenska registreras av Kungliga Biblioteket, KB. En viss eftersläpning kan förekomma.

Gå in på www.kb.se och klicka vidare på libris och fyll i den sökta boken där. Du kan söka på titeln i original, det behöver inte vara den eventuella svenska titeln. Dock är det helt nödvändigt att stava exakt. Sanna sak om du söker på författaren.

Jag letade där och fick fram bara den engelska titeln - alltså är den inte översatt till svenska

http://libris.kb.se/bib/12479917

I Libris kan du också se på vilka svenska bibliotek den sökta boken finns.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

InkaAthilea
9/22/15, 10:16 AM
#4

Tusen tack! =)

.Då får de ju ta och översätta och trycka den på svenska, nu, tycker jag! haha 

Och medans jag väntar på det får jag väl läsa den på engelska :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Upp till toppen
Annons: