Annons:
Etikettdeckare
Läst 1079 ggr
[SonjaG]
11/29/15, 3:38 PM

Söker bok

Jag läste för 2-3 år sen en spännande bok som jag gärna skull läsa om. Men jag minns inte författaren och inte titeln heller.

Jag tror den räknas som deckare eller kriminalroman. Och jag trodde att det var Ruth Rendell som skrivit den. Men när jag söker på hennes titlar hittar jag inget som stämmer.

I korta ofullständiga drag så handlar det om ett par som åker ner på kontinenten av olika skäl. Mannen hade tydligen svikit sin hustru så hon ruvade på hämnd. Och hon fick den! Hon stängde in honom på ett säkert ställe där han garanterat skulle dö.  Sen hennes äventyr efter detta, tillsammans med sin hund. Det var en Rhodesian Ridgeback. Men namnet minns jag ej.

Är det nån som kan hjäpa mej? Om inte så förstår jag det med anledning av en konstig beskrivning🙂

===

Annons:
[SonjaG]
11/30/15, 4:26 PM
#1

Ingen?

Boken var översatt till svenska. Men det handlar om ett engelsk par. Kvinnan återvände till England och levde där.

De böcker jag kollat av Ruth Rendell är de som är översatta till svenska eftersom jag är urdålig på engelska.

Tacksam om någon kan ge ett litet tips.

OberonsMatte
12/4/15, 12:23 PM
#2

"Levande och döda i Winsford" av Håkan Nesser? Handlar om en kvinna med en Rhodesian Ridgeback iallafall. (har inte läst den, men googlade lite)

Sajtvärd Katter iFokus

[SonjaG]
12/4/15, 3:03 PM
#3

Jaaa! Just det, så skickligt av dej. Jag har blandat ihop lite och givit fel uppgifter. Tack så jättemycket för hjälpen. Jag kan rekommendera den, riktigt spännande.

Upp till toppen
Annons: