Annons:
Etikettboktips
Läst 1382 ggr
taylor__lambert
2016-01-19 10:14

Sex, Passion och Galenskap - boktips

Behöver lite nya boktips för ett tema vi har i skolan (se rubrik) de behöver inte innehålla alla tre den kan innehålla tex bara galenskap. Jag har kollat på några böcker "Disgrace" (passar den ens in i temat?) och "en dåre fri" men vill ha lite fler boktips. skriv gärna kort om vad den handlar om!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
taylor__lambert
2016-01-19 11:39
#1

och med ordet "galenskap" menas typ psykisk ohälsa

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
2016-01-21 10:48
#2

ingen som har något tips? trodde det första någon skulle tipsa om var 50 shades of grey… Och nä, den känns inte riktigt som en bok för mig.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Allt oviktigt
2016-01-21 11:10
#3

Galenskap är väl det jag mest läser så här kommer några tips

Axel var idiot av Mats Ahlsén. Väldigt lättläst bok om hur det var i Sverige för inte allt för länge sedan för de som hade oturen att vara utvecklingsstörda.

Karens många ansikten av Richard Baer. Handlar om Karen som lider av multipel personlighetsstörning.

Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory.  Julies mor lider av Münchausen by proxy

taylor__lambert
2016-01-21 12:48
#4

#3 tack! ska kolla upp dom :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lavine
2016-01-22 22:09
#5

En dåre fri av Beate Grimsrud som du redan nämnt är ett bra val tycker jag. Ska det vara skönlitteratur eller är fakta också godkänt? Du har även Den sårade divan av Karin Johannisson i så fall. Passion kanske man hittar i Simona Ahrnstedts romaner. Samt Sylvia Day. Ja, och sex. ;-) Svårt att skilja dem åt, insåg jag nu.

taylor__lambert
2016-01-23 12:15
#6

#5 Tack. ska kolla på dom med :) ja det får vara både skönlitteratur pch facklitteratur

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Maleficum
2016-01-23 22:00
#7

Kanske inte galenskap som psykisk ohälsa, men Molly Harpers böcker har en del kärlek, passion och rätt roliga, socialt lite "missanpassade" karaktärer.

En historisk romans med en huvudkaraktär som har asperger (fast inte som de kallar det i boken eftersom det inte "fanns" på den tiden boken utspelar sig) är The Madness of Lord Ian MacKenzie av Jennifer Ashley.

Tiffany Reiszs The Original Sinners serien så har väl alla karaktärer någon form av psykiska problem (och det är en hel del passion och sex i dem också), är väl dem böcker som passar bäst in på alla tre av dina krav. (The Siren är första boken och ska läsas först).

Har mest läst M/M på senaste tid och har en hel bunt jag kan rekommendera därifrån.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Ulvarsdotter]
2016-01-24 23:54
#8

Sex: Jean M Auels romaner ;) (Ha skämskudden redo!)

Lagom sex och passion:
Freja av Johanne Hildebrandt
Völvans dotter av Saga Borg
Isfolket-serien av Margit Sandemo

nadilda
2016-02-09 15:49
#9

Jag har precis läst Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov, en sjukt häftig bok som innehåller både galenskap och passion. Handlar om djävulen som går lös i Moskva.

Upp till toppen
Annons: