Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 935 ggr
Novelia
2/4/16, 11:07 PM

Favorit bok

Vilken bok tycker du är absolut bäst av dom du hittils har läst? Motivera gärna varför :)

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
vendelay
2/4/16, 11:12 PM
#1

Har så otroligt många favoriter, men jag tänker välja Mannen som föll i glömska av Mia Ajvide.

Dels skriver hon på ett sätt som verkligen fångar mig, jag älskar språket och hur hon beskriver omgivningar och känslor. Mest älskar jag själva historian, det är en fantastisk berättelse. Det handlar om människor som glöms bort, de bara försvinner ur minnet på alla andra människor. Ingen kan minnas dem. En stor anledning till att jag älskar boken så mycket är för att det är ganska omöjligt för oss oglömda att någonsin veta om det är sant eller inte - vi skulle inte minnas det.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

loolan
2/7/16, 7:04 PM
#2

Jag har också värdigt svårt att välja en…Men just nu är nog min favorit Rör mig inte serien av Tahereh Mafi. 

Det som jag gillar bäst med böckerna är nog karaktärsutvecklingen och att när jag läste sista boken förstod jag mycket av varför de saker som hände under dom två första böckerna hände.  Sedan knöt författaren ihop slutet så himla fint också. Och karaktärerna är underbara! :)

panini
2/22/16, 10:34 AM
#3

Favoriten är Rör mig inte- trilogin av Tahereh Mafi av exakt samma anledning som #2 😉

IngaTrnqvist
2/22/16, 10:51 AM
#4

En bok som verkligen rörde mig var Between Shades of Gray (nej, den har inget att göra med fifty shades-serien) Handlar om en ung flicka i Litauen, som då låg under Ryssland, under andra världskriget. Hur de förföljdes, och skickades iväg för att arbeta under hemska förhållanden. Jag hade aldrig sett den sidan av WWII innan, så det var en ögonöppnare, väldigt stark bok.

AilyAdams
2/22/16, 2:12 PM
#5

#4 Hehe… Jag läste en bok för ett par år sedan som hette Fifty gays of Shade. Den hade heller inget med Fifty shades serien att göra. 😃

Jag kan inte plocka ut en favorit av alla de böcker jag läst. Det är många böcker som fått 5 stjärnor i på min goodreads lista.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Upp till toppen
Annons: