Annons:
Etikettboktips
Läst 2593 ggr
[SonjaG]
12/7/16, 1:04 PM

Läsa i sängen!

Hej alla ni som läser bl a i sängen. Har ni ngt tips om bra stöd att ha i sängen. En del böcker är ju lite otympliga så ett praktiskt bokstöd för sängen vore toppen.

Har ni hittat något sådant? Tacksam för tips.

Annons:
Niklas
12/7/16, 1:14 PM
#1

En snabb sökning gav det här: http://hjalpnu.nya-ebutik.se/nyheter/bokstod


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
12/7/16, 1:40 PM
#2

Jag har en stor kudde, 80 cm x 80 cm, som jag formar till så att boken kan stöttas av kudden. Annars så läser jag gärna på min iPad i sängen. #1 Vilka fina stöd!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[SonjaG]
12/7/16, 4:18 PM
#3

Tack! Verkligen bra tips. 

Vi läser oxå på padden, men en del böcker  finns ju inte tillgängliga för sånt.

Carrosh
12/18/16, 4:08 PM
#4

Brukar ligga på mage och läsa, ofta, speciellt när det är tyngre böcker. Annars sitter jag mot väggen med en kudde i knät och böjda ben.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[strutter]
12/18/16, 5:38 PM
#5

Ligga på magen vore perfekt, men inte för ländryggen, tyvärr. Den stora kudden verkar hittills vara bästa tipset. 
Eller bokstödet som #1 föreslår. Men kudden är ju billigare…

Jess89
8/23/17, 7:52 PM
#6

Jag brukar ligga emot sängramen med en massa kuddar så jag riktigt myser ner mig i sängen. Nu när jag är gravid behöver jag dock byta position oftare. Så brukar hamna på sidan. Annars funkar det att bunkra upp med mycket kuddar bakom rygg och huvud.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Soligajag1
8/25/17, 11:29 AM
#7

#6  Jag gör precis som du gör , , bunkrar upp med en massa kuddar bakom, lutad mot sängramen, , men detta bokstöd som #1  Va verkligen toppen!! synd bara att allt ska kosta så mycket !! 

Jag får väl bygga /göra en egen. 🙂

HH 🙂

Jess89
8/25/17, 2:03 PM
#8

#7 Såg på någon blogg någon som använde en annan variant. Minns tyvärr inte bloggen eller hur den såg ut. Det går säkert att göra en egen, om man är duktig på det. Slog mig även att bokstödet kanske går att få tag i begagnat. Har dock inte kikat om de finns. Det var bara en tanke som dök upp i huvudet. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: