Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 1478 ggr
Tarotstollan
2017-02-13 20:59

Bokrea 2017.

Nu är det dags igen för bokrean!🙂
Något speciellt  ni  hoppas att ni hittar?

Idag kom Akademibokhandelns katalog i brevlådan och som vanligt finns det väl alltid något som jag vill ha.

Tyvärr är ju februari månad en fattigmånad, så jag får se om det blir något köpt över huvud taget.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
leemland
2017-02-13 21:03
#1

När är det den börjar`?  Ingen koll alls på sånt längre😂 hahah

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tuulikki]
2017-02-13 21:18
#2

Jag har alla böcker i Twilight-serien utom den första. Den har jag tänkt köpa länge, får nog passa på under rean. I och för sig är den ju rätt gammal, så den kanske inte ens ingår i rean om den nu ens finns i lokala bokhandeln. Kanske på nätet🙂

[Tuulikki]
2017-02-13 21:19
#3

#1 Läste på Akademibokhandelns hemsida att den börjar 22/2🙂

leemland
2017-02-14 12:44
#4

#3 Tack! 
Ja kanske blir de några böcker - fast jag inte borde 🤪 haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carrosh
2017-02-16 12:46
#5

Kikade lite i Akademibokhandelns reakatalog, men hittade inte så mycket intressant. Hittade 2 böcker, annars verkade det mesta vara deckare och sånt (som jag inte läser). Får se vad som finns i andra bokhandlar också, kanske hittar man något intressant. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Tuulikki]
2017-02-16 15:27
#6

#5 Hittade inte heller något jag ville ha på Akademibokhandeln, men hittade några godingar på Adlibris🙂

Annons:
Carrosh
2017-02-16 15:59
#7

#6 Tänkte kika där också, samt bokus.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

jagga-ewe
2017-02-20 16:14
#8

Har inte fått Ackis katalog, trots att vi numer får reklam. Typiskt, enda reklamen man vill ha uteblir… Har bett maken försöka ta sig in till butiken o plocka en där.

Fick dock reklamen från Coop o Ica idag, deras utbud var väl inte så jättekul. Men det blir nog en sväng dit med på onsdag morron. Det hör ju till.

Jobbade förr i en stad där det fanns en Ugglan-butik, deras katalog var alltid bäst.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Tuulikki]
2017-02-20 17:35
#9

Jag förhandsbokade 2 böcker igår. Första boken i Twilight-serien som jag nämnde tidigare. Kikade sen i bokhyllan och såg att jag saknade den 4e (sista) boken. Måste ha lånat ut den till någon gammal vän innan jag flyttade, för 6 år sen🤪 Så jag köpte den på samma gång.

Blir nog inga fler böcker för mig om jag inte hittar någon riktigt bra, till ett riktigt bra pris. Får försöka hålla i slantarna, men det är ju så svårt!😉

sponny
2017-02-23 00:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tog en tur in till Ica och tittade lite bland böckerna. Och lyckades hitta två till mig själv. The Martin av Andy Weir. En bok jag varit sugen på att läsa rätt länge men jag har bara inte blivit färdig att låna den. Militärhistorien. Ett praktverk på 450 sidor om vapenutveckling från stenklubban till atomubåtar. För en nörd som mig… Godis.

jagga-ewe
2017-02-23 10:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

The martian är helt suverän! Köpte den på svenska nu, så ungarna kan läsa den. Läste den på engelska förra året. Riktigt bra bok.

För egen del blev det 24 böcker igår. Eller tja, för min o familjens del.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

leemland
2017-02-23 14:01
#12

Blev 2 st idag när jag va på kvantum 😛 Kunde blivit några till, men fick hålla tbk 🤪 hahah

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carrosh
2017-02-23 23:12
#13

Hoppas att det finns några böcker kvar på måndag, när jag äntligen kan kolla! :D

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Tarotstollan
2017-02-23 23:13
#14

Jag har kollat igenom katalogen men tyckte att det fanns inget jag i slutändan ville lägga pengar på. Har redan hittat en bok som var billigare i en av mina bokkataloger, så jag beställde den därifrån.
Kanske att jag går ner till bokhandeln en sväng i morgon em. och kollar om det finns några pocketböcker jag vill ha.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

sponny
2017-02-24 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#11 Jag hoppas att du har rätt. Ser fram mot att läsa den. Det blev ytterligare några idag men bara faktaböcker. Eftersom jag älskar kontrafaktisk litteratur (texter som ställer frågan, tänk om….) var jag tvungen att köpa Viktiga slag i världshistorien och vad som hade hänt om andra sidan vunnit. 50 ledare som förändrade historien tog jag för blandningen av personporträtt. Allt från Moses och Alexander den store till Moder Teresa och Steve Jobs. Slutligen Jag blev Stockholmssyndromet av Kristin Enmark, en av gisslan under Norrmalmstorgsdramat -73. Ska bli intressant att läsa mer om psykologin bakom och hennes upplevelse.

panini
2017-02-27 20:18
#16

Jag har inga pengar alls för tillfället men mor min var snäll nog att betala Percy Jackson: Född till hjälte åt mig som jag hittade på kvantum 👍

Carrosh
2017-02-27 21:35
#17

Hittade en del böcker idag, när jag var och kikade:

  • Anton Tjechov - Damen med hunden och andra noveller
  • Fjodor Dostojevskij - Dubbelgångaren
  • Harry Sidebottom - Stormningen
  • Jane Austen - Emma
  • John Ajvide Lindqvist - Rörelsen
  • Lars Wilderäng - Stjärnfall
  • Mats Strandberg - Färjan
  • Rick Riordan - Percy Jackson: Född till hjälte
  • Victoria Aveyard - Röd drottning

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: