Annons:
Etikettförfattare
Läst 1210 ggr
BrittaD
2017-03-17 10:43

Torgny Lindgren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Torgny Lindgren 1938 - 2017

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
BrittaD
2017-03-17 10:51
#1

Så oändligt sorgligt att aldrig mer få höra Torgny Lindgren.

Den här bilden tog jag vid en av Mariehamns Litteraturdagar för snart 10 år sedan. Jag minns tom. vad Torgny Lindgren sa vid detta tillfälle. Han m.fl. författare hade kommit resande över Ålands Hav på en ganska gungig färd. När Torgny Lindgren fick frågan om han mått illa svarade han: "Självklart. När Sveriges främsta poet (Kristina Lugn) säger ordet SJÖSJUK så …."

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Sindri
2017-03-17 17:14
#2

Jo, men det finns många inspelningar med honom. Han har läst in sina böcker själv (tack och lov) och jag hör alltid hans röst när jag läser något av honom. Så jag älskar hans språk. Han var verkligen oförliknelig!

Tarotstollan
2017-03-19 22:42
#3

Tråkigt. Jag har inte läst något av honom men tyckte om att lyssna på honom när han berättade i tv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sindri
2017-03-19 23:26
#4

Leta reda på ljudböcker - han har läst in många av sina böcker. Vad mycket roligt du har framför dig!

Tarotstollan
2017-03-19 23:37
#5

Nja, jag gillar inte ljudböcker, så det blir riktiga böcker om och när jag någon gång tar tag i det läsandet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

BrittaD
2017-03-20 10:21
#6

Jag läser inte heller ljudböcker. Däremot hör man Torgny Lindgrens röst även när man läser hans böcker.

Jag har läst det mesta av Torgny L, en av mina absoluta favoritförfattare. Nu tänker jag läsa om en del. Börjar med Ormens väg på hälleberget, som är helt förfärlig och samtidigt en otroligt omskakande och dramatisk liten roman.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
Lavine
2017-03-24 22:45
#7

#6 Håller med om att man "hör" Torgny Lindgrens röst när man läser hans böcker. :-)

Upp till toppen
Annons: