Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 817 ggr
DogeLove
6/21/17, 8:27 PM

Mina liv som hund

Hej! Är det någon som har läst boken Mina liv som hund? Jag läste den för ett tag sen och det är min nya favorit bok läste den typ så fort jag fick tid över tog mig knappt 1 vecka att läsa ut den, önskar jag inte hade läst ut den än xD. Vad tycker ni om boken? La den i Diskussioner men ni får gärna flytta den om jag la i fel! :)

Annons:
Derrtag
6/21/17, 9:52 PM
#1

Jag har läst det, någon gång då jag var runt 10 år, gillade det då😍 Det symboliserar kärleken och banden mellan en hund och  en människa, fint skrivet. Det finns även som film👍. På sätt och vis är boken lite sorgligt, tyckte jag…

DogeLove
6/21/17, 11:31 PM
#2

#1 Jo jag håller med om att boken är sorglig, dock inte lite snarare mycket sorglig fick anstränga mig för att sidorna i boken inte skulle bli blöta. Det är dock en lättnad när man vet att det inte är slutet och att hen kommer tillbaka, till skillnad från tillexempel marley och jag. Jag och min kompis såg filmen ihop och vi började prata om hennes döda hund och om han kanske levde nu och vem han var i så fall. Så ja sorglig men på samma gång blir man full av hopp. Jag älskar boken då den är skriven helt ur hundens perspektiv och den känns så otroligt verklighetstrogen och det är så otroligt fint att läsa om hans band till Ethan. Skulle lika gärna kunna skriva en recension till boken men hinner inte det nu dok! :)

Maleficum
6/23/17, 12:53 AM
#3

Lyssna på den (på engelska) för ett bra tag sen (lyssnat om på den några gånger också). Planen är att lyssna på uppföljaren nån gång också men inte kommit dit än (för mycket böcker i kö :P)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: