Etiketterdigitala-mediere-böcker
Läst 241 ggr
rozapoza
2020-07-21, 12:28

Amazon+E-böcker+Sverige ??

Hej!

Är ny här… :)

Men har några frågor om Amazon och eböcker som jag varit nyfiken på ?!

Är det någon här som köper eböcker från Amazon?

Har ni en kindle eller/och använder ni deras app?

Vilken Amazon sajt använder ni när ni köper eböcker ?

Tillkommer det några extra kostnader för svenska köpare av eböcker?

Vilken betalningsmetod använder ni?

Är det Amazon anändarvänligt när man ska köpa eböcker? Eller är det invecklat?

Hoppas någon kan/vill hjälp/svara ?

• Redigerat av Cireea 2020-11-18, 20:26
Herveaux
2020-07-21, 13:30

Jag har aldrig köpt e-böcker från Amazon men har under de senaste åren varit betalande medlem hos Audible (Audible UK för att vara exakt), som ägs av Amazon. 

Jag lyssnar via deras hemsida när jag sitter vid datorn och appen när jag lyssnar via surfplattan. Tycker hemsidan är väldigt enkel att använda och deras kundtjänst var helt fantastisk när jag behövde hjälp med en bok som inte gick att lyssna på (tekniskt strul från Audible's håll). 

Jag köpte en gång i tiden en fysisk bok från amerikanska Amazon, tyckte då hemsidan var lite snurrig men inte värre än så. 
Betalade antingen via Paypal eller kreditkort, minns inte. 

När man köper digitala varor tillkommer det inga extra avgifter oavsett om man är inrikes- eller utrikeskund så att säga då boken läses/lyssnas/laddas ner via hemsidan.

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Ridsport, Film, Hamster, Guldhamster

rozapoza
2020-07-21, 16:36

@ Herveaux

Tack för svar :)

Ingen annan som kanske köpt e-böcker från Amazon som kanske kan tipsa om hur lätt/svårt det är etc ?

Maleficum
2020-07-21, 20:27

Jag har appen på datorn (då jag fick en bok från Amazon i present för flera år sedan). Har dock bara "köpt" böcker som varit gratis och det har funkat jätte enkelt och smidigt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

johan
2020-08-01, 21:40

Jag har köpt e-böcker från Amazon och läser i Kindle-appen på iPad. Det är hur enkelt som helst. Du köper boken på sajten, betalar med kreditkort som vanligt, sedan finns boken på ditt konto. 

På iPaden så räcker det med att öppna Kindle-appen och logga in med samma konto så finns dina böcker där. 

Du kan läsa på dator, telefon, surfplatta, Kindle-läsare..

Mvh // Johan

Appar för barn och pedagoger.
https://digitalthjarta.se

Upp till toppen