Annons:
Etikettinnehållsdiskussion
Läst 2386 ggr
LenaR
2010-09-01 00:26

Pride and prejudice and zombies

Jag läste precis en riktigt konstig bok. Riktigt konstig! Titeln är den ni ser i rubriken, och den har två "författare", Jane Austen och Seth Grahame-Smith.

I princip är det fortfarande Austens roman, bara det att Grahame-Smith har stoppat in zombies i det engelska landskapet, och modifierat en del repliker och lite av handlingen för att alla zombies ska passa in.

Så systrarna Bennet är tränade i "de dödliga konsterna", kampsport och fäktning m.m, och både mr Darcy och lady Catherine är berömda zombieslaktare. Jag ska inte avslöja mer av handlingen än så, ifall någon vill läsa boken.

I början av boken var det rätt kul att systrarna Bennet var så mordiska, och beskrevs som "as deadly as they are fetching". Tyvärr blev det fler och fler logiska glapp i boken, där deras hederskodex inte går ihop, eller där det skarvats väl mycket mellan Austen och de odöda.

Och fast jag läste hela boken så var det Austen som höll mitt intresse vid liv, inte Grahame-Smiths pålägg.

Som sammanfattning - jag förstod inte poängen med boken. Någon som har läst den och tycker annorlunda?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Abico
2010-09-01 23:08
#1

Hahaha, låter helt galet. Har inte läst den och tror inte att det är någonting jag kommer att läsa heller.

Hanna 

LenaR
2010-09-01 23:13
#2

#1 Den kommer aldrig att hamna på listan över odödliga (hehehe) klassiker. Pride and prejudice är vida överlägsen!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Upp till toppen
Annons: