Annons:
Etikettövrigt
Läst 3855 ggr
hannakb
6/28/10, 3:16 PM

Vem är din favoritförfattare?

Hej! Skulle vara kul och se vilken författare/författarinna som är allra populärast just nu.

Annons:
hannakb
6/28/10, 3:17 PM
#1

Min är Magnus Nordin och Michelle PaverCool

Bellona
6/28/10, 5:06 PM
#2

Jag har tre favoriter just nu.
Kelley Armstrong, J.R.Ward och Larissa Ione

Hieronymus
6/28/10, 7:09 PM
#3

Reginald Hill samt Michael connelly, och Ken follet

MariaG
6/28/10, 10:25 PM
#4

Danielle Steel.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Mandusius
6/29/10, 6:32 PM
#5

kelley Armstrong, John ajvide Lindqvist

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Effie
6/29/10, 11:19 PM
#6

Oj. Inte lätt. Några exempel:

Muriel Barbery. Jan Kjaerstad. Inger Alfvén. Majgull Axelsson. Frans G Bengtson. Phyllis Bentley. Alf Henrikson. Tove Jansson. Selma Lagerlöf. Harry Martinson. Francois Mauriac.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Lavine
6/30/10, 1:10 PM
#7

Erlend Loe och Joyce Carol Oates.

ErikaLindblom
7/3/10, 5:59 PM
#8

Min favoritförfattare är utan tvekan Leo Tolstoj.

parsley
7/7/10, 12:59 AM
#9

Dan Andersson, John Steinbeck och Aksel Sandemose.

Sovgott
7/7/10, 1:19 PM
#10

Joyce Carol Oates, Haruki Murakami, Jodi Picoult.

Jalking
7/7/10, 9:05 PM
#11

Jag har ganska många favoriter…

Arthur Hailey, Jack Higgins, Ken Follett, Ed McBain, Alexander McCall Smith, Wilbur Smith, Karin Fossum…

marinelady
7/19/10, 9:25 PM
#12

Oj jag läser ju serier som dom kommer ut så gott det går men vissa klara favoriter är ju

Terry Pratchett, Diana Gabaldon och Joseph Delaney

Agda
7/20/10, 1:38 AM
#13

Margit SandemoGlad

Annons:
sponny
7/20/10, 11:37 PM
#14

Måste ju säga H.P. Lovecraft. En gammal favorit sedan ca 20 år tillbaka.

LenaR
7/22/10, 5:43 PM
#15

Off the top of my head, Tama Janowitz, Terry Pratchett, PG Wodehouse, Umberto Eco, Selma Lagerlöf…

#12 Eftersom du listar Pratchett måste jag fråga vilka de andra två är? Vad skriver de för typ av böcker?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

marinelady
7/24/10, 2:12 AM
#16

#15 Gabaldon skriver en typ av historiska romaner, inte alls i samma division som Pratchett, jag har tyvärr aldrig hittat någon som honom… Joseph Delaney skriver en fantasy barnboks serie som jag faller för pga av hans enkla men mycket spännande och svåra slut, du kan inte riktigt lista ut hur saker ska gå.

Har en ny favorit har svalt alla böcker (alla tre) i den här serien över dagarna och det är D.M Cornish.. mycket bra fantasy men man ska försöka komma åt alla tre böcker på en gång annars blir den första en frustrerande början..

Har du funnit någon som Pratchett eller kan motvara hans böcker?

LenaR
7/24/10, 3:39 PM
#17

#16 Det beror på hur det ska motsvara Pratchett. Är det fantasy du är ute efter så kan du prova Susan Copper. Hon har skrivit en serie om en pojke med förmågor. De böckerna är skrivna för ungdomar, och jag har inte läst dem i vuxen ålder, men de var helt magiska.

Det var också The once and future king av TG White. Den kanske kan vara något, jag måste komma ihåg att läsa om den någon gång.

Är det humorn du gillar så prova Wodehouse. Har man läst Wodehouse så märker man att Pratchett är väldigt inspirerad av honom. Böckerna om Jeeves och Uncle Fred går inte att läsa på bussen, det är för stor risk att man brister ut i gapskratt.

Ska titta efter de tre du nämner. Cornish lät lovande!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

exitingsvillemo
7/28/10, 11:52 AM
#18

Har några favoriter:

Margit Sandemo, Dan Brown, Dean R Koontz, Marianne Keyes, Jane Green.

Maggan71
8/5/10, 9:00 AM
#19

Dean Koontz, Stephen King, JK Rowling (ÄLSKAR Harry Potter!!), Michael Connelly, John Connolly m.fl.

Sen finns det ju mängder av riktigt bra svenska deckarförfattare: Jonas Moström, Mari Jungstedt, Henning Mankell, Ann Rosman…

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[Deleted Account]
8/10/10, 3:53 AM
#20

Terry Pratchett, Stephen King, John Connolly, Jonathan Safran Foer.. @_@ finns fler..

Annons:
Brownie
8/15/10, 7:11 PM
#21

Stephenie Meyer :)

MiniAndMe
8/16/10, 6:41 PM
#22

Stephenie meyer! :D<33 Och J.K Rowlings…. x)

jagga-ewe
8/28/10, 9:15 PM
#23

Orson Scott Card, Neil Gaiman, Reginald Hill, Arne Dahl/Jan Arnald (samma person)
Laura Ingalls Wilder, James Herriot och Margit Sandemo är favvisar oxo, men på annat sätt.

#17 - Susan Coopers böcker håller att läsas även i vuxen ålder, tyvärr är de ofta svåra att få tag i dock.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: