Övrigt

Tryckeri av illustrerade böcker.

2010-03-10 23:51 #0 av: musicpanda

Jag har en illustrerad bok med bilder som jag vill ha tryckt på tjockare kartong (tänk nästan barnbokstjock) Med utskurna rutor i (titthål) någon som vet vart jag kan hitta ett tryckeri för detta ändemål? Dvs där jag kan lägga fram min ide, betala och så trycker de upp boken som jag behöver som demo innan fortsatt press. Kostnad är av mindre betydelse, resultatet prioriteras dessto mer samt leveranstiden.

Anmäl
2010-03-12 15:13 #1 av: Halvdansken

Nu skriver du visserligen att kostnaden är av mindre betydelse, men om du ska trycka en bok, på tjockt papper och dessutom med utskurna titthål så är det väldigt många tusenlappar du ska upp med.

Är det i färg? Hur levererar du? Är den sidombruten och färgseparerad?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2010-03-12 23:14 #2 av: musicpanda

Svart/vitt, papperskopior lr. filer från tuschade kopior.

Det där sa kanske inte så mycket...

Anmäl
2010-03-12 23:53 #3 av: Halvdansken

Du ska ha tag i ett offsett tryckeri, om de heter så ännu. Det var många år sen jag jobbade med sånt. Jag vet inte om man fortfarande gör plåtar från pappersoriginal eller om allt är digitaliserat. Ring o fråga. Googel is your friend.

Men det kommer att kosta!!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2010-03-13 16:01 #4 av: musicpanda

#3 Okej, tack så mycket nu vet jag vad jag letar efter i alla fall :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.