Annons:
Etikettövrigt
Läst 2670 ggr
parsley
2010-02-18 22:18

Bokrea 2010

Bokrea katalogerna har kommit och det finns bokreakataloger ute på nätet. Någon som hittat något att köpa?

Funderar på 1001 album du måste höra innan du dör, Betong en gjuten hobby, samt två hobbyböcker av Malena Skote. Skönlitteratur köper jag sällan, pga drunkningsrisken. Man kan och ska inte äga alla böcker som finns.

Annons:
Peachtrees
2010-02-19 11:59
#1

Jag har inte hittat något i katalogerna, men tänkte att jag ska ut på stan och kolla i stället. Brukar hitta lite mer då :)
Ska försöka hitta lite bra vegetariska kokböcker, om det nu finns.

ceolas
2010-02-19 14:15
#2

Jag har beställt Det landsförvisade språket av Kertesz och Det nya livet av Pamuk från cdon.com

Effie
2010-02-20 15:28
#3

Usch ja, det är lätt att drunkna…men en bokrea är det svårt att låta vara också. Som tur är finns ju bokhyllan på jobbet, där jag kan ställa böcker jag läst och som jag inte nödvändigtvis måste behålla.

Jag var inne på AdLibris och kikade lite, hittade något tiotal böcker, mest pocket. Bröderna Karamazov av Dostojevskij (någon gång ska jag väl ta mig igenom den, om den finns hemma!); Strändernas svall av Eyvind Johnson. Ett år i Provence funderade jag på; det är väl en sån där lagom mysig bok. Bland icke-pocket hittade jag en biografi över Klara Johansson av Carina Burman, och någon bok om orkidéer. Men jag har inget beställt.

Och sedan kom det en bokreakatalog i GP häromdagen; den har jag inte hunnit läsa ordentligt ännu.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

parsley
2010-02-22 15:42
#4

Varning för Adlibirs Pocket-rea. Där finns en hel del. Oskyldig

Effie
2010-02-22 20:54
#5

#4…Jooo… Jag bläddrade igenom GP-s reklambilaga för Akademibokhandeln - är det deras reakatalog??? Där fanns ju knappt någonting alls! (men det blir ju billigare så..)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Abico
2010-02-25 00:24
#6

Jag som aldrig köper något på bokrean… Men i år önskade jag mig en hel rad av Murakamis böcker i födelsedagspresent, självklart fick jag ingen av dom ;) Fick ett gäng andra böcker som jag förmodligen aldrig kommer att läsa, gillar inte att få böcker från andra, det blir aldrig bra.

Nu råkade jag se att Adlibris hade bra pris på flera av böckerna i pocket, lite sugen blir man ju. Okej då, mycket sugen :P
Jag måste nog köpa ett par av dom Oskyldig

Hanna 

Annons:
Abico
2010-02-25 19:56
#7

Och där var ett gäng böcker beställda, insåg dock att dom inte var på bokrean ;)

Hanna 

parsley
2010-02-26 10:28
#8

"På Spaning efter den tid som flytt av Proust". 8 delar i pocket, varav 7 var på bokrea och del 1 av någon anledning fick köpas till ordinarie pocketpris på Adlibris. Proust känns så omfattande att den bör finnas i bokhyllan.

ceolas
2010-03-02 17:08
#9

Jag har gjort flera fynd på bokrean:

Det nya livet av Orhan Pamuk

Elva av Arne Dahl

People of the Book av Geraldine Brooks

Det landsförvisade språket av Imre Kertesz

samt

Att läsa Lolita i Teheran av Azar Nafisi

Lavine
2010-03-05 20:16
#10

Kokboken Hemma hos Jamie har jag köpt (Jamie Oliver).

Upp till toppen
Annons: