Annons:
Etikettboktips
Läst 1951 ggr
elinn
2010-02-05 13:51

Arnaldur Indridason

Någon som läst Indridasons fristående serie om polis Erlendur Sveinsson?

Jag har precis återupptäckt denna fantastiska, isländska författare då jag av en slump hittade en av hans böcker på biblioteket. Jag har tidigare läst två böcker ur serien och trodde inte att det fanns fler. Men nu har jag som sagt hittat några till på biblioteket och var ju bara tvungen att låna allihopa =)

Böckerna går förmodligen att låna på vilket bibliotek som helst eller så finns de bl.a. på Adlibris i istort sett alla format (pocket, inbunden, CD/MP3 m.m.)

Denna serie rekomenderar jag er verkligen att läsa om ni gillar deckare. Mycket bra!

// Elin

// ElinN

Annons:
Lavine
2010-02-05 19:15
#1

Ja jag har läst flera, fast inte alla. Gillar dem verkligen, och jag är inte ens någon deckarläsare. Eller, man kan säga att det är Indridason som fått mig att läsa fler deckare.

Om jag minns rätt så är de två första i serien inte översatta till svenska, så jag hoppas att det kommer att ske någon gång. Han blev översatt från och med bok tre, Glasbruket, när den boken vann det skandinaviska deckarpriset Glasnyckeln.

elinn
2010-02-05 19:24
#2

Aha det var mer än vad jag visste. Då kanske man måste leta upp dem också då, om de finns på engelska vill säga för isländska är inte direkt mitt språk Flört

// ElinN

MajaL
2010-02-16 17:44
#3

Jag har läst några av hans böcker! Han är min favoritförfattare! =)

Jag har snart läst alla, och då vill jag ha fler… (=

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Upp till toppen
Annons: