Annons:
Etikettboktips
Läst 1849 ggr
wanna-be-thin
2010-01-09 04:40

Boktips sökes! :D

hejhej!

nu var det ett tag sedan jag gottade mig i en riktigt bra bok så nu behöver jag boktips! jag går inte med på att läsa deckarna pappa läst för det är helt enkelt inte min typ av böcker..

jag har läst och gillat dessa starkt:

-parfymen

-flickan från oven

-en blå färgen

det är iallafall tre absolut bra böcker

jag gillar att läsa om trgedier,  märkliga människor, annorlunda berättelser och sånt har jag kommit på. detta låter sjukt men gärna sådana om någon som har problem såsom missahndel osv (läst pojken som kallades det, serien) lite tagedier helt enkelt på nåt skumt vis (a)

kom gärna med boktips! lagom tjocka bäcker.. inte tunna men kanske inte 1000 sidor, men mellan 3o500 kanske brukar bara lagom :) helst inte bokserier.. :P

tack på förhand (hoppas att det passar hahah) ^^

Annons:
Lavine
2010-01-09 12:31
#1

Vet inte riktigt varför, men Jag är allt du drömt av Ali Smith poppade upp i mitt huvud när jag läste ditt inlägg. Och Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren.

lodjur79
2010-01-09 14:43
#2

Har du läst Khaled Hosseinis båda böcker Flyga drake och Tusen strålande solar? Varma böcker om mänskliga tragedier. Och en lite underlig men läsvärd bok är Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón.

parsley
2010-01-11 15:00
#3

Testa Isabell Allendes bok Andarnas Hus. Den är kanske lite tjockare än vad du tänkt dig, men den är absolut läsvärd.

Caroline Envall - 14 år och till salu, om du vill läsa en bok som är baserad på verkliga händelser.

Vågar du dig på Selma Lagerlöf så läs Gösta Berlings saga.

Upp till toppen
Annons: