Annons:
Etikettövrigt
Läst 3954 ggr
aracing
12/25/09, 6:28 PM

Skriver du eget?

Ja, som rubriken säger, skriver du själv? Noveller, dikter eller en bok kanske? Glad

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Annons:
Peachtrees
12/25/09, 9:25 PM
#1

Skriver inget alls längre, men skrev väldigt mycket dikter när jag var yngre. Var väl som en terapi för mig just då :)

aracing
12/25/09, 10:58 PM
#2

#1 Har du någon dikt som du vill dela med dig av? :)

Själv skriver jag på en bok. Det är inte direkt seriöst, men det är väldigt skönt att få göra något annat ibland :)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

[Vargnatt]
12/25/09, 11:57 PM
#3

Dikter, skrev väldigt ofta förr, tyvärr inte lika ofta nu mer men det händer då och då när jag får till orden rätt, jag älskar att skriva så det är synd att det inte går lika ofta som förr. Förr skrev jag noveller också, men det är aldrig nu mer.

Peachtrees
12/26/09, 12:21 AM
#4

#2 Oj, bra fråga :) Aldrig tänkt tanken att låta någon läsa det jag har skrivit innan.
Problemet är väl att jag alltid skrev för hand, och skriva över till datorn, jag är lat :) haha
Kul att du skriver på en bok, jag skulle vilja försöka mig på det någon gång själv.

aracing
12/26/09, 12:32 AM
#5

#4 Haha, ibland är det jobbigt ;)   Ja, det är jättekul. Mina kompisar tycker att jag ska skicka in den till ett förlag när den är klar. Men jag vet inte… x)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Peachtrees
12/26/09, 12:34 AM
#6

#5 Om du är riktigt nöjd med den så prova, det skadar ju ingen :)

Annons:
aracing
12/26/09, 10:54 AM
#7

#6 Sant :)  Får väl se hur slutresultatet blir. Det vore ju rätt kul Oskyldig

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Helajna
12/27/09, 11:38 PM
#8

förr skrev jag mycket. men tiden sprang ifrån mig. har ett utskick till en bok, kriminalroman som min dåvarande  lärare tyckte mycket om. målet är att en dag bli klar med den. första steget är nu då jag köpt en minidator och kan skriva vart helt jag får inspiration :)

men den behöver mycket bearbetning och förändring, som kommer att ta lång tid. men klar ska den bli ;)

tanken från början var en triologi… men vi får se om jag kanske skriver in den i en längre istället.., det får framtiden utvisa :)

annars skrev jag lite noveller och dikter förr med.. novellerna var de jag blev mest nöjd med :)


NaimaG
12/29/09, 6:04 PM
#9

Skriver dikter på engelska, har tidigare skrivit bok men kan inte koncentrera mig så länge så jag håller mig till dikter istället.

marinelady
1/5/10, 7:04 PM
#10

Skriver dikter, noveller, uppsatser och försök till böcker som slängs efter planeringsstadiet för jag är ganska otålig av mig..

[Linsenhejhej]
1/6/10, 1:28 AM
#11

Jag skriver en självbiograf om mitt Asperger-liv. Flört

Softor
1/6/10, 4:06 PM
#12

Hos mig har jag två "romaner" som ja jobbar på :) haha jobbigt ;) skriver ävern små artiklar då och då..

dom romanerna är inte ultraseriösa men mina kompisar gillar dom ;) inte för att dom gillar "vuxenböcker" meen…

parsley
1/9/10, 8:55 PM
#13

Kulturartiklar på Kafe-K under signaturen Paisley http://www.kafe-k.se/

Har bl a skrivit om vissångaren Dan Viktor och rockgruppen Florence Valentine. Artiklarna ligger under musik

Skrivpuffar så gott som dagligen http://skrivpuff.blogspot.com/

På skrivpuff  får man ett ord per dag att skriva om. Jag skriver mest dikter. Det är bra för kreativiteten att vara tvungen att skriva om ord som man inte haft en tanke på att skriva om.

Den som skrivpuffar gör det lämpligen från en egen blogg.

http://piasskrivpuffar.blogspot.com/

Annons:
[Anunnaki]
1/21/10, 5:30 PM
#14

Jag har under flera år skrivit en del korta alster som jag kallar poesi. Ett par noveller har jag i datorn. För en vecka sedan publicerade jag en bok på 130 sidor. Jag använde mig av förlaget Vulkan. Boken heter INGEN RÄDDER … ELLER och den röda tråden är varghatet i fiktionens form. De första två kapitlen kan läsas där min bok beställs. Så här har jag beskrivit boken på Vulkans hemsida:

Boken tar upp en ganska vanlig situation på landsbygden. De unga flyttar från bygden och det finns gott om öde hus eller åtminstone obebodda. När en död man hittas i skogen känner befolkningen hur stort avståndet är till polisstationen. Men det är inte bara ortens polisstation som har stängts. Överallt väcker vargen heta känslor. Skjut, gräv och tig! säger vissa, åtminstone i valda sällskap. Säkrast är att vara tyst. Men vem är den döde mannen? Har han bragts om livet? Är det månne vargen som varit framme? Polisen har inte mycket att gå efter mer än vad mannen var klädd i.

jagga-ewe
1/26/10, 9:51 PM
#15

Jag skriver bara en massa inlägg på div forum, o de brukar vara långrandiga nog att ingen vill läsa dem… ;) Jag har helt enkelt inget att berätta och för många ord att göra det med.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

laDiva
1/30/10, 8:20 AM
#16

#11 Kul och bra! Fler sådana böcker behövs. Gärna med tips på vad skola och omvärld kan göra för att hjälpa och förstå.

MiniAndMe
2/1/10, 6:27 PM
#17

jag skriver lite dikter och lite noveller… I skolan hade vi en sån Nobel-fest och jag vann litteraturpriset (hurra för mej XD)… :)

men tänker börja med en lååång berättelse snart…. håller på att planera och läsa massa böcker för inspiration! :D

sponny
2/4/10, 11:28 PM
#18

Jag skrev en del korta noveller när jag var yngre men skriver inte längre. Jag var nog min egen värsta kritiker misstänker jag. Inget blev bra nog. Men trots det så finns det fortfarande ett par jag är nöjd med.

Abico
2/13/10, 10:12 PM
#19

Skriver mest för skolarbeten: noveller, uppsatser och dikter (om jag måste). Förutom det blir det ett par artiklar som publiceras på marsvin.ifokus då och då.

Tidigare hade jag en hel del längre berättelser igång men det blev aldrig någonting vettigt av det. När lusten faller på sätter jag gärna igång med någonting större igen.

Hanna 

MajaL
2/16/10, 5:39 PM
#20

Jobbar på en bok. Fakta-sökande stadiet ännu, men har kommit en liten bit.

Tänker skriva en faktabok om kaniner som projektarbete (PA) också.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
siddelina
3/6/10, 8:13 PM
#21

Jag skriver på en roman som har arbetsnamnet "Bakom fasaden". Boken har 300 sidor och det är mer material som jag vill ha in. Vet inte hur många sidor det kommer att bli i slutändan. Den sträcker sig från 1907 och framåt i tiden.

Upp till toppen
Annons: